baner
baner
baner
PIOMAR Środowiska dla elektroniki

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pendolino jednak się wychyli?

- Bierzemy pod uwagę scenariusz, w którym od dwóch do sześciu z 20 pociągów Pendolino dla PKP Intercity wyposażonych będzie w system wychylnego pudła – zareagował prezes PKP Andrzej Wach po miażdżących opiniach ekspertów kolejowych, gdy ujawniono, że Polska ma być jednym z nielicznych użytkowników składów Pendolino bez wychylnego pudła, czyli tzw. tiltingu.

Adrian Furgalski, analityk rynku transportowego, uważa, że PKP Intercity nie powinno podpisywać umowy z Alstomem na zakup wybrakowanych pociągów. Jak twierdzi Wach, wyposażenie pociągów w wychylne pudło będzie oznaczało dopłatę 3-4 mln zł do każdego pociągu.

Znakiem rozpoznawczym Pendolino jest właśnie tilting pozwalający pochylenie pojazdu do wewnątrz łuku, kiedy pociąg wchodzi w zakręt, co z kolei pozwala na wchodzenie w zakręty z prędkością do 35 proc. większą niż w przypadku klasycznych składów.

Za opatentowanie systemy odpowiedzialny jest włoski producent taboru Fiat Ferroviaria, który został przejęty przez francuski Alstom.


Autor: (źródło: Konrad Majszyk , ais, rp.pl, 12.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.