baner
baner
baner
Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PGE Arena w Gdańsku zyska połączenie kolejowe z Centrum Gdańska

26 sierpnia 2011r. w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania „Rewitalizacja i modernizacja połączenia kolejowego do stadionu Arena w Gdańsku".

W wyznaczonym terminie wpłynęły cztery oferty:

1. Oferta Nr 1:
PORR (POLSKA) S.A.
oferowana cena 6 988 471,57 zł brutto.

2. Oferta Nr 2:
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o. o.
oferowana cena 7 079 122,58 zł brutto.

3. Oferta Nr 3:
ALUSTA S.A.
oferowana cena 8 211 849,00 zł brutto.

4. Oferta Nr 4:
Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON
Zbigniew Kargul
oferowana cena 6 087 270,00 zł brutto.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto 6 703 500,00 zł.

Termin wykonania zamówienia od dnia podpisania umowy z wykonawcą do dnia 30 listopada 2011 r.

Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena.

Zakres zamówienia obejmuje:

  • opracowanie niezbędnej dokumentacji wykonawczej i powykonawczej,
  • kompleksową wymianę 3,5 km nawierzchni kolejowej ,
  • wymianę rozjazdu,
  • wbudowanie nowego przejścia rozjazdowego pomiędzy liniami nr 227 i 249 wraz z jego elektryfikacją i centralizacją
  • wbudowanych rozjazdów,
  • przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa,
  • zabudowa rogatek z 2 napędami elektrycznymi wraz z telewizją przemysłową,
  • przebudowę sieci trakcyjnej (4 słupy na długości budowanego peronu),
  • skrócenie toru żeberkowego i zakończenie go kozłem oporowym. 


Realizacja zadania umożliwi dojazd koleją od stacji Gdańsk Główny do Letnicy, czyli na stadion piłkarski i do powstających właśnie obiektów Międzynarodowych Targów Gdańskich. 

Linia kolejowa nr 249 Gdańsk Główny – Gdańsk Brzeźno (linia pasażerska) jest linią jednotorową, zelektryfikowaną, przebiegającą w terenie zabudowanym. Równolegle do niej przebiega linia kolejowa nr 227 Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa (linia towarowa). Inwestycja pozwoli na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich (zawieszonego od 2005 r.) i uzyskanie prędkości rozkładowej 80 km/h. oraz umożliwienie wykorzystania toru linii kolejowej 227 do jazd pociągów pasażerskich.

Usprawni to również połączenie pomiędzy centrum miasta z dzielnicą Gdańsk Nowy Port (obszary przemysłowe i rejon portów), a także po zakończeniu Euro 2012, pozwoli na wykorzystanie linii kolejowej nr 249 w obsłudze stadionu i terenów wokół niego.


Autor: (źródło: PKP PLK, 29.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.