baner
baner
baner
Enviro-Chemia Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Piechociński chce podzielić Przewozy Regionalne

W piątek 22 stycznia Sejmowa Komisja Infrastruktury debatowała nad aktualną sytuacją w spółce Przewozy Regionalne. Poseł Bogusław Kowalski zwrócił uwagę, iż w okresie świątecznym sytuacja w tej firmie bardzo się zaostrzyła. Doszło do protestów załogi, strajku głodowego na węźle śląskim, a to jest dopiero czubek góry lodowej, który pokazuje, niestety, kolejne błędy jakie zostały popełnione w procesie usamorządowienia Przewozów Regionalnych.

- Niezawarcie porozumień ze związkami zawodowymi powoduje, że dzisiaj mamy wielkie problemy oraz obawy co z tą spółką się stanie. A obawy są o tyle istotne, że spółka zatrudnia 15.000 ludzi i wykonuje ogromną pracę przewozową i w odróżnieniu od innych spółek kolejowych jest to spółka która towarzyszy znacznej części Polaków w ich codziennym życiu, dowożąc ich do pracy, lub dzieci do szkoły. W tej sytuacji oczekujemy od ministerstwa, że nie będzie się zachowywało jak „Piłat który umywa ręce od problemów”, tylko mając świadomość, że pewne zaniechania, niedoróbki zostały poczynione wraz z marszałkami województw ten błąd postara się naprawić w takim zakresie w jakim to w obecnych realiach jest możliwe. - powiedział Kowalski.

W odpowiedzi na to Minister transportu Cezary Grabarczyk odparł, że od ponad roku nie jest właścicielem spółki. Dodał również, że w spór który się toczy pomiędzy Przewozami Regionalnymi a Intercity minister infrastruktury nie jest w żaden sposób zaangażowany, gdyż sprawę prowadzi Urząd Transportu Kolejowego. Z kolei Poseł Piechociński w kontekście uruchomienia połączeń InterREGIO stwierdził, iż nie jesteśmy jeszcze przygotowani do konkurencji pasażerskiej na polskim rynku usług pasażerskich. Parlamentarzysta ma też obawy, że w ten sposób nasz główny przewoźnik zostanie wypchany z rynku a na jego miejsce wejdą koleje zagraniczne. To mogłoby skutkować wzrostem bezrobocia. Powiedział również, iż PR-y powinny zostać podzielone na mniejsze spółki. Wtedy nie zagrożą  one monopolowi InterCity.


Autor: (źródło: kolejpolska.pl, 24.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.