baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pieniądze za spóźniony pociąg

Jak zdecydowała dyrekcja PKP Intercity, od listopada przewoźnik zwracać będzie pasażerom pieniądze za spóźnienia swoich pociągów. Co prawda początkowo będą to vouchery uprawniające do zniżek, ale od czerwca podróżni będą już dostawać gotówkę.

Na początek w przypadku spóźnienia pociągu Intercity poszkodowany otrzyma 25-procentową zniżkę na kupno kolejnego biletu.

Od wakacji każde spóźnienie będzie już kosztowało kolejową spółkę wypłatę odszkodowania dla pasażerów. Na razie przewoźnik nie będzie jeszcze płacić za spóźnienia należących do niej pociągów Express i TLK.

Ten nowy regulamin wymuszony został przez Unię Europejską. PKP Intercity i tak musiałoby płacić odszkodowania, gdyż w przyszłym roku ma wejść w życie ustawa o transporcie kolejowym.

Na liniach międzynarodowych rekompensaty także będą obowiązywać. Od grudnia tego roku za spóźnienie powyżej 60 minut koleje wszystkich unijnych krajów muszą zapłacić pasażerom 25 procent ceny biletu, a za ponad dwugodzinne 50 procent wartości.


Autor: (źródło: PŚ, TOK FM, 02.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.