baner
baner
baner
LOTOS Kolej Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pierwsza publiczna prezentacja lokomotyw TRAXX dla Kolei Mazowieckich

“Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. oraz Bombardier Transportation wspólnie zaprezentowały lokomotywę TRAXX P160 DC dla Kolei Mazowieckich. W pierwszej publicznej prezentacji lokomotyw, która odbyła się na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie, udział wzięli przedstawiciele Spółki Koleje Mazowieckie, Bombardier Transportation oraz Instytutu Kolejnictwa.

Podczas testowego przejazdu lokomotywy TRAXX zaprezentowane zostały również możliwości kompletnych składów piętrowych „push-pull” – prezentowana lokomotywa zarówno ciągnęła, jak i pchała eksploatowany przez Koleje Mazowieckie skład produkcji Bombardiera.

Artur Radwan, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich, powiedział: - Dzięki nowoczesnym lokomotywom TRAXX, mogliśmy zaprezentować pierwszy w Polsce skład pociągu typu „pus-pull” w barwach Kolei Mazowieckich. Z takich nowoczesnych pociągów będą już wkrótce korzystać mieszkańcy Mazowsza. Dzisiejsza prezentacja to bardzo ważny krok, nie tylko w kierunku poprawy warunków podróżowania, ale przede wszystkim w kierunku budowania nowej jakości pasażerskiego transportu kolejowego.

- W dniu dzisiejszym dokonaliśmy pierwszej w Polsce publicznej prezentacji lokomotywy TRAXX w wersji pasażerskiej. Lokomotywa jest pierwszą z serii 11 lokomotyw TRAXX, zakupionych w ubiegłym roku przez Koleje Mazowieckie, przeznaczonych do prowadzenia piętrowych pociągów zmiennokierunkowych (push-pull). Nadwozia wszystkich lokomotyw TRAXX produkowane są we Wrocławiu w zakładzie Bombardier Transportation Polska. Zgodnie z warunkami kontraktu pracownicy Bombardier Transportation zajmować się będą również serwisem utrzymaniowym tych lokomotyw. W ramach prezentacji odbył się również przejazd pociągu „push-pull” prowadzonego z kabiny maszynisty, umieszczonej w wagonie sterowniczym – dodał Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę.

Dzięki nowym lokomotywom elektrycznym typu TRAXX P160 DC prędkość maksymalna eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie piętrowych składów zmiennokierunkowych wzrośnie do 160 km/h. Obecnie Koleje Mazowieckie dysponują 37 wagonami piętrowymi typu „push-pull” (26 środkowych i 11 sterowniczych), również produkcji Bombardier Transportation, którymi codziennie podróżują mieszkańcy Mazowsza.

Rodzina lokomotyw TRAXX przeznaczona jest do przewozów towarowych i pasażerskich na liniach krajowych i międzynarodowych wszystkich sieci. Obejmuje trzy warianty lokomotyw elektrycznych (wielosystemowe, zasilane prądem przemiennym i stałym) oraz lokomotywy spalinowo-elektryczne. Lokomotywy TRAXX charakteryzuje m.in. modułowa konstrukcja oraz innowacyjny systemem napędu i sterowania BOMBARDIER MITRAC, stosowany już w 3.800 lokomotywach na całym świecie.



Autor: (źródło: Koleje Mazowieckie, 27.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.