DB Regio Nordost oraz Arriva w Polsce (Arriva RP) wraz z 90 uczestnikami rozpoczęły pierwszą transgraniczną Regio- wycieczkę z Berlina do polskiego Międzyrzecza (Meseritz). Podróż została zainaugurowana przez Ministra Infrastruktury i Rolnictwa dla landu Brandenburgia Jörg Vogelsänger, Marszałka Województwa Lubuskiego Macieja Szypułę, pełnomocnika Deutsche Bahn AG (SA) dla landu Brandenburgia dr Joachim Trettin, Dyrektora Arriva w Polsce Damiana Grabowskiego oraz pozostałych przedstawicieli landu Brandeburgia i województw zachodniopomorskiego i dolnośląskiego. Pierwsza wyprawa Regio odbyła się szynobusem, który może kursować zarówno w Niemczech jak i w Polsce.
Jörg Vogelsänger: „Potrzebujemy dobrych połączeń między Brandenburgią, a Polską. Homologacja pojazdów silnikowych to ważny krok na drodze do osiągnięcia tego. Podróżujący oraz turyści czerpią korzyści z dobrej współpracy między naszymi krajami. Współdziałanie Brandeburgii z województwami: lubuskim, zachodniopomorskim i dolnośląskim oraz związkami turystycznymi, które promują interesujące podróże, w szczególności powinna zbliżyć do siebie obywateli obu krajów. W Zjednoczonej Europie wymaga to oczywiście zaangażowanej współpracy dotyczącej atrakcyjnych połączeń komunikacyjnych pomiędzy obydwoma krajami.”
„Pozytywna reakcja na pierwszą, zaoferowaną przez nas trasę Regio była ogromna i potwierdza jak duże jest zainteresowanie naszych podróżnych poprawą komunikacji transgranicznej pomiędzy obydwoma krajami. Cieszę się więc, że mogę zaoferować połączenia atrakcyjne pod względem turystycznym pojazdami silnikowymi“- wyjaśniał dziennikarzom dr Joachim Trettin podczas wyprawy Regio.
Maciej Szykuła: „Także polscy pasażerowie zainteresowani są dobrymi połączeniami kolejowymi pomiędzy regionami graniczącymi. Berlin i okolice to atrakcyjny cel podróży. Nasze polskie miasta i gminy cieszyłby się z przyjazdu gości z Berlina koleją.”
Damian Grabowski powiedział: „Wspaniała współpraca z naszymi kolegami z DB Regio Nordost daje firmie Arriva duże możliwości przejęcia ważnej roli w komunikacji transgranicznej w Polsce. Dzięki dzisiejszej wyprawie pokazujemy, że Arriva to młode, a zarazem bardzo kompetentne przedsiębiorstwo, mogące zaoferować wysokiej jakości kompleksowy ruch transgraniczny .”
DB Regio Nordost i Arriva RP planują ofertę dalszych tras Regio i w dalszym ciągu angażować się będą w organizacje przejazdów międzynarodowych w polskim regionie przygranicznym. Deutsche Bahn dołożył wszelkich starań, aby sprostać często wyrażanemu zapotrzebowaniu na poprawę usług transgranicznych między Niemcami, a Polską. Warunkiem rozszerzenia oferty usług jest między innymi użycie pojazdów spełniających wymogi techniczne w obu krajach.
Po skomplikowanym i kosztownym procesie przebudowy i dostosowania szynobusu typu 646, DB Regio oraz Arriva RP otrzymały oficjalne dopuszczenie do eksploatacji tego pojazdu przez UTK – urząd nadzoru w Polsce – w komunikacji transgranicznej pomiędzy Niemcami i Polską.
Autor: (źródło: Arriva RP, 26.08.2011)