baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pierwsze efekty remontu na moście średnicowym

Prace remontowe na moście prowadzone są w szybkim tempie. Wykonawca na torze prowadzącym z Warszawy Wschodniej do Warszawy Centralnej zamontował już 350 mostownic. Na dystansie 120 metrów zainstalowano szyny i przygotowano do wymiany kolejny, 120 metrowy odcinek. Montaż poszczególnych elementów wymaga indywidualnego pomiaru geodezyjnego, który może być prowadzony tylko w momencie, gdy po moście nie porusza się żaden pociąg. W nocy, w czasie krótkiej przerwy dla połączeń pasażerskich, z pomocą pociągów technicznych dowożone są materiały budowlane wykorzystywane podczas prac prowadzonych w dzień.

Wszystkie prace na moście prowadzone są pod ciągłym nadzorem geodezyjnym. Docelowo na obydwu torach dalekobieżnych wymienionych zostanie niemal 1500 mostownic i 2400 metrów szyn. Zaplanowano również wymianę przytwierdzeń utrzymujących mostownice w stabilnym położeniu i blach mocujących mostownice. 

Oprócz prac na moście równolegle prowadzone są prace torowe w strefach dojazdowych mostu od strony wschodniej i zachodniej. W tunelu średnicowym na odcinku Warszawa Powiśle – Warszawa Centralna wymieniono już około 500 z 700 podkładów na dwóch torach. Z kolei na odcinku Warszawa Wschodnia – most średnicowy wykonawca rozpoczął układanie nowych torów. 

Łącznie przy realizacji obydwu zadań jest zatrudnionych ponad 60 osób.

Roboty odbywające się 16 metrów nad lustrem wody prowadzone są przy zachowaniu ciągłego ruchu kolejowego na drugim torze, dzięki temu zapewniona jest sprawna komunikacja w obszarze warszawskiego węzła kolejowego. Po zakończeniu robót na moście średnicowym pociągi pojadą szybciej, prędkość na moście wzrośnie z 40 km/h do 60 km/h i umożliwi utrzymanie wysokiej częstotliwości kursowania pociągów.

Prace na torze nr 2 czyli prowadzącym ze stacji Warszawa Wschodnia do Warszawy Centralnej zakończą się 26 kwietnia. Dzień później zostanie przywrócony ruch pociągów i tego samego dnia roboty rozpoczną się na torze nr 1 prowadzącym z Warszawy Centralnej do Warszawy Wschodniej. Zakończenie prac planowane jest na 14 czerwca 2014.

Autor: (Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.