baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pierwszy Bombardier w Lotos Kolej

Jak informuje Lotos Kolej, spółka należąca w całości do Grupy LOTOS S.A. podpisała z Railpool GmbH umowę na pięcioletni leasing lokomotywy elektrycznej produkcji Bombardier typu TRAXX F140 MS. Maszyna poruszać się może po liniach polskich, niemieckich i austriackich.

15 listopada odbyła na trasie Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice się pierwsza jazda pociągowa lokomotywy. Dystans z 47 ładownymi cysternami (masa brutto 3406 t) pokonała bez trudu.

Lokomotywa ma następujące parametry techniczne:

  • moc max – 5,6 MW;
  • siła napędowa przy rozruchu – 300 kN;
  • prędkość max – 140 km/h;
  • masa – 84 t;
  • długość ze zderzakami – 18,9 m.
  •  

Lokomotywy 4-ro osiowe TRAXX MS posiadają ok. dwa razy większą moc niż lokomotywy elektryczne 6-cio osiowe starego typu.

- W ubiegłym tygodniu, przy udziale przedstawicieli naszej spółki odbyły się odbiory techniczne tej lokomotywy w zakładach Bombardier Transportation GmbH w  Kassel w Niemczech. Lokomotywa, którą będziemy eksploatować nosi numer E 186 147-5. - mówi Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej.

Odbiór lokomotywy miał miejsce 13 listopada na stacji granicznej w Rzepinie. - Wierzymy że ta „13” w dacie przyniesie nam szczęście. Wraz z wprowadzeniem do eksploatacji pierwszej, supernowoczesnej lokomotywy otwieramy nowy rozdział w historii naszej spółki. - powiedział Marek Smoter, dyr. ds. technicznych LOTOS Kolej.

LOTOS Kolej podpisała niedawno umowę z Bombardier Transportation GmbH na dostawę w 2011 r. 6 lokomotyw spalinowych TRAXX F140 DE z opcją zamówienia dodatkowych 4 maszyn. Maszyny wyposażone są w silniki o mocy 2400 kW, spełniające najnowsze europejskie standardy w zakresie limitów emisji spalin poziomu IIIA. Przy rozruchu siła pociągowa jednej lokomotywy wynosi 300 kN. Dzięki modułowej konstrukcji pojazdy mają wysoki poziom niezawodności i dostępności, co pozwala na długotrwałą eksploatację lokomotyw tego typu. Ponadto, już od miesiąca LOTOS Kolej eksploatuje także Maximę 40CC firmy Voith, co związane jest z procesem uzyskania przez tą lokomotywę spalinową świadectwa dopuszczenia do eksploatacji w Polsce. Proces ten ma potrwać 6-9 miesięcy.

LOTOS Kolej należy do czołowych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Koncentruje się na realizacji potrzeb przewozowych Grupy Kapitałowej LOTOS, świadcząc usługi przewozowe na terenie całego kraju. We współpracy z operatorami zagranicznymi prowadzi także przewozy międzynarodowe - między innymi do Holandii, Niemiec czy Rumunii. Dziennie uruchamia ok. 65 pociągów w kraju i 3 w ruchu międzynarodowym. W czerwcu br. LOTOS Kolej zelektryfikowała stację zakładową wraz z torem dojazdowym do stacji Gdańsk-Olszynka. Spółka jest również w trakcie wdrażania nowatorskiego systemu logistyki kolejowej, który umożliwia śledzenie przesyłek „on line” i pozwala zoptymalizować koszty przewozów. LOTOS Kolej należy do najlepiej  postrzeganych przewoźników kolejowych pod względem  jakości świadczonych usług przewozowych.


Autor: (źródło: LOTOS S.A., 16.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.