baner
baner
baner
Petrosoft.pl Technologie Informatyczne Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pierwszy duży przetarg PKP PLK w 2011 r.

11 stycznia 2011 roku otwarto oferty w przetargu na roboty budowlane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap II – odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego”.

Oferty na realizację tego zadania złożyło sześć konsorcjów:

Oferta nr 1 :

  • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o. o., Warszawa,
  • PKP Energetyka S.A., Warszawa,
  • Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Wrocław,
  • Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o.o., Wrocław.
    na kwotę 657 290 327,27 PLN netto; 808 467 102,54 PLN brutto


Oferta nr 2:

  • SKANSKA S.A., Warszawa,
  • SKANSKA a.s., Republika Czeska.
    na kwotę 675 863 781,48 PLN netto; 831 312 451,22 PLN brutto

Oferta nr 3:

  • Feroco S.A., Poznań,
  • Torpol Sp. z o.o., Poznań,
  • Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o., Poznań,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., Zawiercie.
    na kwotę 701 889 331,69 PLN netto; 863 323 877,98 PLN brutto

Oferta nr 4:

  • STRABAG Sp. z o.o., Pruszków,
  • STRABAG Rail GmbH, Niemcy,
  • Viamont DSP a.s., Republika Czeska,
  • TRAKCE a.s., Republika Czeska,
  • TRAKCE-TOR Sp. z o.o., Cieszyn.
    na kwotę 777 448 469,56 PLN netto; 956 261 617,56 PLN brutto

Oferta nr 5:

  • FCC Construccion S.A., Hiszpania,
  • Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus S.A., Katowice.
    na kwotę 792 507 495,31 PLN netto; 974 784 219,23 PLN brutto

Oferta nr 6:

  • Budimex S.A., Warszawa,
  • Leonhard Weiss GmbH&Co.KG,
  • ZUE S.A., Kraków.
    na kwotę 762 436 501,56 PLN netto; 937 796 896,92 PLN brutto

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowych robót budowlanych w zakresie kompleksowej przebudowy linii kolejowej na odcinkach: Wrocław Grabiszyn – stacja Skokowa - 36,5 km, stacja Żmigród – granica woj. dolnośląskiego – 13,3 km, a także realizacja robót w ramach uzupełnienia na odcinku Skokowa Żmigród – 8,2 km. (tj. budowa ekranów akustycznych, budowa drogi prostopadłej). W ramach zadania przeprowadzone zostaną roboty pomiarowe, torowe, odwodnieniowe, drogowe, budowlane, a także dotyczące elektroenergetyki, sieci trakcyjnej, instalacji i urządzeń sanitarnych, czy budowy ekranów akustycznych. Okres realizacji zamówienia wyniesie 40 miesięcy od dnia wydania polecenia rozpoczęcia i nie dłużej jednak niż do 30 czerwca 2014 r.

Modernizacja tej linii została podzielona na dwie fazy.

Faza I projektu polega na dostosowaniu linii kolejowej do prędkości V=160 km/h wraz z elementami rozwiązań dla prędkości V=200 km/h w części dotyczącej układu geometrycznego torów, przystosowania obiektów inżynieryjnych do nowych obciążeń dynamicznych, zwiększonych wymogów bezpieczeństwa i przygotowania sieci trakcyjnej w zakresie rozstawu podpór.

Faza II obejmuje dostosowanie pozostałych elementów do prędkości V=200 km/h uwzględniając: likwidację skrzyżowań w poziomie szyn, wpływ na środowisko, rozbudowę sieci trakcyjnej oraz dozbrojenie podstacji do nowego zapotrzebowania. Faza II jest przewidziana do realizacji po 2015 roku w ramach odrębnego projektu.

Zakres modernizacji odcinka w ramach I fazy obejmuje wprowadzenie prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych, skrócenie od 30 do 60 minut czasu jazdy pociągów w ruchu pasażerskim oraz o 45 minut pociągów towarowych w stosunku do obecnego rozkładu jazdy, a także stworzenie przewoźnikom możliwości przygotowania atrakcyjnej oferty przewozowej osób i towarów (w tym możliwość wprowadzenia nowego i nowoczesnego taboru). Przeprowadzone zadania przyczynią się również do zminimalizowania wpływu linii kolejowej na środowisko naturalne oraz podniosą bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych w wyniku ograniczenia ich ilości i przejęcia funkcji zlikwidowanych przejazdów przez nowo wybudowane obiekty inżynieryjne i drogi dojazdowe. W wyniku modernizacji perony zostaną dostosowana dla osób niepełnosprawnych (wyposażenie w pochylnie lub windy dla osób niepełnosprawnych), a części przebudowywanych przepustów oraz obiektów mostowych do funkcji przejść dla zwierząt.

Linia kolejowa Wrocław – Poznań jest linią dwutorową, zelektryfikowaną, o długości 162 km. Prowadzony jest na niej ruch pasażersko-towarowy. Postępująca degradacja infrastruktury kolejowej spowodowała, że wprowadzono liczne ograniczenia prędkości pociągów, co wydłużyło czas jazdy pociągów pospiesznych pomiędzy Wrocławiem i Poznaniem o 15%, a pociągów ekspresowych o 31%. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK - "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", oraz trzecim celem horyzontalnym NSRO - "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności.”

Projekt POIiŚ 7.1 - 4 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań Etap II - odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego”, znajduje się na Liście Indywidualnych Programów Ministerstwa Rozwoju Regionalnego POIiŚ pod nr 7.1- 4.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 12.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.