baner
baner
baner
Faiveley Transport Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pierwszy kontrakt na modernizacje linii Świercze – Ciechanów zakończony

8 grudnia 2011 roku na stacji Ciechanów odbyło się uroczyste otwarcie zmodernizowanego odcinka linii kolejowej Świercze – Ciechanów, o długości ponad 28 km. Na tym odcinku pociągi będą mogły się rozpędzić do prędkości 160 km/h.
Umowa na wykonanie robót budowlanych modernizacji infrastruktury kolejowej stacji i szlaków w obszarze LCS Ciechanów, Odcinek Świercze – Ciechanów. LOT A – stacje: Gąsocin, Ciechanów. LOT B – szlaki: Świercze – Gąsocin, Gąsocin – Ciechanów została podpisana 16 września 2009 roku i opiewała na kwotę 576 304 995,41 PLN brutto.

Prace, których celem było uzyskanie docelowych prędkości pociągów 160/200 km/h, poprawienie bezpieczeństwa, podniesienie komfortu podróżowania pasażerów, skrócenie czasu przejazdu oraz ograniczenie wpływu linii na środowisko wykonało konsorcjum „POLKOR LCS CIECHANÓW" w składzie:

  • Eiffage Construction Ceska Republika Sp. z o.o. Oddział w Polsce – Lider Konsorcjum,
  • Eiffage Polska Koleje Sp. z o.o.,
  • Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE S.A.,
  • Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.,
  • Leonhard Weiss GmbH & Co. KG,


przy udziale podwykonawców:

  • EL – IN,Trakcja Tiltra S.A.,
  • Agat Sp. z o.o. Koluszki,
  • KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A.,
  • Marek & Moskwiński Sp. J.,
  • INTOP Warszawa Sp. z o.o.,
  • Per Aarsleff Sp. z o.o.,
  • Kol – Minex Usługi Kolejowe i Wyburzeniowe,
  • PRKiI S.A. Wrocław,
  • EXPOL S.A.


Nadzór nad realizacją umowy sprawuje Inżynier Konsorcjum firm: Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH Inwestor Sp. z o.o., TOR – MEL Sp. z o.o. 

W ramach umowy zrealizowano m.in.:

zmodernizowano i przekazano do eksploatacji ponad 62 km torów wraz z nowo wybudowaną siecią trakcyjną, zabudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym i odwodnieniem układu torowego;

zamontowano 39 rozjazdów;

wybudowano nową linię LPN (Linia Potrzeb Nietrakcyjnych) na całej długości kontraktu od Świercz do Ciechanowa;

wybudowano 4 przejścia dla pieszych pod torami:

  • w Świerczach,
  • w Gąsocinie,
  • w Gołotczyźnie,
  • w Ciechanowie,


wybudowano 21 przepustów na szlaku Świercze – Gąsocin, stacji Gąsocin, szlaku Gąsocin - Ciechanów oraz stacji Ciechanów; 

wybudowano łącznie 10 peronów, w tym: peron nr 1 i 2 na stacji Gąsocin, peron nr 1 i 2 na przystanku osobowym Kałęczyn, peron nr 1 i 2 na posterunku odgałęźnym Świercze, peron nr 1 i 2 na przystanku osobowym Ciechanów Przemysłowy oraz peron nr 1 i wyspowy nr 2 na stacji Ciechanów wraz z ustawieniem wiat peronowych, tablic z nazwą stacji i słupów oświetleniowych;

wyposażono w samoczynną blokadę liniową szlaki Świercze – Gąsocin oraz Gąsocin – Ciechanów;

zmodernizowano most nad rzeką Łydynią i most nad rzeką Soną;

rozbudowano i wyremontowano nastawnię dysponującą na stacji Ciechanów pod siedzibę Lokalnego Centrum Sterowania,

Obecnie trwają prace związane z zagospodarowaniem terenów na stacji Ciechanów i Gąsocin (ogrodzenie peronów, układanie chodników, itp.) przy budowie ekranów akustycznych na stacji Gąsocin i szlaku Gąsocin – Ciechanów.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 13.12.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.