baner
baner
baner
DB Cargo Polska S.A. – Dostawca rozwiązań transportowo-logistycznych

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pierwszy nowy wiadukt na linii Warszawa - Gdynia już gotowy

27 kwietnia 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do użytku wiadukt drogowy na linii Warszawa - Gdynia w miejscowości Miłobądz w okolicach Tczewa. To pierwszy z ponad 100 wiaduktów, jakie powstaną do końca 2014 roku między Warszawą i Trójmiastem.

Wiadukt, którego budowa trwała od marca 2010 r i kosztowała ok. 14 mln zł (3,6 mln euro) jest obiektem dwuprzęsłowym ze ślimakiem zjazdowym łączącym się z drogą lokalną od strony Żuław. Powstanie wiaduktu, oprócz udrożnienia ciągów komunikacyjnych i eliminacji zagrożeń występujących na przejeździe kolejowym, stworzy szanse dla rozwoju Miłobądza od strony Żuław. Nowa organizacja ruchu, pozwoli również na dokończenie częściowo wybudowanego peronu. W najbliższych dniach, zostanie oddany do użytku wiadukt w Różynach, zaś docelowo w okolicach Tczewa powstaną jeszcze cztery wiadukty zlokalizowane w Cieplewie, Skowarczu, Pszczółkach i Łęgowie.

W grudniu 2010 roku ukończono prace torowe na odcinku 28 km między Szymankowem i Pruszczem Gdańskim. Podczas prac, wymieniono prawie 80 km torów i podtorza, wybudowano nową sieć trakcyjną i 16 nowych peronów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, przejścia dla pieszych w Lisewie, Różynach i Cieplewie oraz inne elementy związane z obsługą pasażerów. Kosztem ponad 27 mln euro zmodernizowano w Tczewie na Wiśle najdłuższy most kolejowy w Polsce o długości 1 030 m.

Trwająca od 2007 roku modernizacja linii kolejowej Warszawa – Gdynia, obok dostosowania infrastruktury kolejowej do prowadzenia ruchu z prędkością 160 km/h dla pociągów osobowych (200 km/h dla pociągów z tzw. wychylnym pudłem) i 120 km/h dla pociągów towarowych oraz wybudowania nowoczesnych obiektów służących obsłudze podróżnego, zakłada również powstanie innych budowli podnoszących bezpieczeństwo i komfort życia tak mieszkańców, jak i kierowców. Należą do nich wiadukty kolejowe i drogowe, przejścia podziemne dla pieszych oraz drogi dojazdowe i ekrany akustyczne.

Kontrakt jest realizowany w ramach projektu FS 2005/PL/16/C/PT/001 „Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Warszawa – Gdynia, etap II”.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 28.04.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.