baner
baner
baner
Frimatrail Frenoplast S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pierwszy ze 186 „swingów” na ulicach Warszawy

12 czerwca na ulice Warszawy wyruszył pierwszy ze 186 tramwajów typu 120 Na. Jest to początek nowej epoki dla Spółki Tramwaje Warszawskie.  Do 2013 r. „Swingi” zmienią oblicze komunikacji miejskiej w stolicy.

Tramwaje Warszawskie otworzyły nowy rozdział swojej historii. Na początku XX wieku pierwszy tramwaj elektryczny typu A zachwycił Warszawiaków. Rozpoczęło to ponad stuletnią historię Warszawskiego Tramwaju Elektrycznego. Na przełomie lat 50 i 60 na warszawskie torowiska wyruszył pierwszy szybkobieżny tramwaj typu 13N, który szybko stał się symbolem stolicy. W trudnych dekadach lat 70 i 80 tramwaje były wymieniane na pojazdy typu 105 N. Tramwaje typu 13N i 105 N dominują obecnie na Warszawskich torowiskach ale dzięki dostawie 186 tramwajów z Bydgoskiej Pesy 40 % tramwajów starego typu ulegnie wymianie. Dlatego dla Spółki Tramwaje Warszawskie jest to najważniejsze wydarzenie od czasu włączenia do eksploatacji tramwaju typu 105 N w 1975 r.

Produkt światowej klasy

Tramwaj, który dzisiaj wyjeżdża na torowiska to produkt światowej klasy. Tak jak wszystkie nowoczesne tramwaje na świecie jest w pełni klimatyzowany i wyposażony w monitoring wizyjny, nowoczesne wyświetlacze LCD z informacją pasażerską oraz automat do sprzedaży biletów. Każdy wagon zabiera 201 pasażerów w tym 40 na miejscach siedzących. Tramwaj jest w 100 % niskopodłogowy. Został pomalowany w barwy wybrane przez Warszawiaków. Wagon jest także niezwykle bezpieczny zastosowano w nim specjalną strefę zgniotu (absorbery pochłaniające energię podczas zderzenia ), która chroni motorniczego i pasażerów a także tramwaj przed większymi zniszczeniami. Sama diagnostyka tramwaju robi wrażenie, pozwala na zdalną weryfikacje stanu pojazdu.

Harmonogram

Do końca 2010 roku na warszawskie torowiska wyjadą 33 tramwaje nowego typu. Na Euro 2012 do Warszawy zostanie dostarczone 120 składów tramwajowych a pozostałe 66 „Swingów” dojedzie do Warszawy do końca 2013r. 31 tramwajów zostanie skierowane do obsługi nowej trasy tramwajowej na Tarchomin ( na trasie Mostu Północnego). Pierwszy tramwaj przyjechał do Warszawy niemal rok po podpisaniu umowy (trzy miesiące wcześniej niż planowano).

W końcowych dniach maja wagon przechodził jazdy próbne a w dniach 1/2 czerwca odbyła się ciągła 18-godzinna jazda tramwaju w ramach rozszerzonego odbioru tramwaju. 8 czerwca wagon otrzymał świadectwo homologacyjne, dzięki czemu od 14 czerwca będzie mógł rozpocząć jazdy liniowe na trasie linii 4.

Źródło sukcesu

Realizacja zakupu jest możliwa dzięki podpisaniu 6 sierpnia 2008r. Umowy Wieloletniej zawartej na lata 2008 - 2027 przez Prezydent m. st. Warszawy Hannę Gronkiewicz – Waltz z Zarządem Tramwajów Warszawskich na świadczenie usług przewozowych. 186 nowych tramwajów kosztować będzie spółkę Tramwaje Warszawskie ok. 1,5 mld zł, z czego część jest dofinansowana z Unii Europejskiej.

(fot. - Tramwaje Warszawskie)


Autor: (źródło: Tramwaje Warszawskie, 11.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.