baner
baner
baner
PIOMAR Środowiska dla elektroniki

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP Cargo będzie realizować przewozy z Bośni do Ostrawy dla ArcelorMittal

Polski przewoźnik rozpoczyna europejską ekspansję. PKP Cargo International wygrało przetarg na przewozy dla ArcelorMittal. W większości będą to przewozy międzynarodowe, ale z pominięciem Polski. - To przełomowy moment w historii spółki - mówi jej prezes, Wojciech Balczun.

Spółka postanowiła w większym stopniu otworzyć się na rynek europejski.

- Bazując na uzyskanych certyfikatach bezpieczeństwa pozwalających nam na samodzielne przewozy na takich rynkach, jak czeski, słowacki czy niemiecki nawiązujemy szereg umów i kontraktów. Dotychczasowe kontrakty miały charakter przewozów z lub do Polski w układzie międzynarodowym - mówi Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo.

Ostatni wygrany przetarg tylko w części obejmuje dostawy realizowane do Polski.

- W ostatnim czasie udało nam się podpisać umowę na przewozy, które będą organizowane przez naszą spółkę dedykowaną PKP Cargo International, które w części tylko będą realizowane do Polski. Natomiast są to przewozy z Bośni do Ostrawy realizowane dla Arcelor Mittal. Całość umowy to jest ponad 700 tys. ton, z tego 400 tys. ton będziemy wozili poza terytorium Polski. - wyjaśnia Wojciech Balczun.

I podkreśla, że to przełomowy moment w historii spółki. Szczególnie dla jej pozycji na zintegrowanym rynku europejskim.

- Obserwujemy dużą rywalizację uczestników rynku, którzy chcą docelowo stać się liderami, nie tylko na rynkach lokalnych, ale również rynku zintegrowanego europejskiego. Jesteśmy drugim co do wielkości przewoźnikiem w Europie. To wynikało do tej pory z naszej pozycji w Polsce. W tej chwili chcemy zdecydowanie rozwijać nasze przewozy poza granicami kraju - zapowiada prezes PKP Cargo.

Polski przewoźnik konkuruje z niemieckim Deutsche Bahn, który, dzięki liberalizacji rynku przewozów w UE, wszedł na inne lokalne rynki, w tym również na rynek polski, przejmując PCC Rail czy PTK Holding.


Autor: (źródło: PKP Cargo, 29.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.