baner
baner
baner
ENIKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP Cargo coraz bliżej celu - start Centrum Logistycznego Małaszewicze

Spółka Centrum Logistyczne Małaszewicze rozpocznie swoją działalność od 1 kwietnia. Tworzenie Centrum zlokalizowanego na granicy Unii Europejskiej z Białorusią trwały od 2005 roku. Założycielem i właścicielem 100 proc. udziałów Spółki jest PKP CARGO S.A.

Centrum Logistyczne Małaszewicze to spółka, która poprzez swoje strategiczne położenie ma na celu świadczenie kompleksowych usług w zakresie obsługi granicznej przewozów handlu zagranicznego, realizowanych transportem kolejowym.

- Rozpoczęcie działalności Centrum Logistycznego Małaszewicze jest ważnym krokiem do przekształcenia się PKP CARGO w nowoczesnego operatora logistycznego  – podkreśla Wojciech Balczun, prezes PKP CARGO S.A. - Dzięki tej Spółce planujemy stopniowo poszerzać ofertę świadczonych usług zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klientów – dodał.

Centrum Logistyczne Małaszewicze oferuje kompleksową obsługę towarów, m.in. w zakresie: przeładunku, składowania, segregowania, pakowania, kruszenia, wraz z szeregiem innych granicznych usług towarzyszących.

Ważnym elementem tworzenia Centrum był zakup prawa wieczystego użytkowania nieruchomości o łącznej powierzchni 40,33 ha, położonych na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Małaszewiczach.

 Nabyte grunty mają stanowić jeden z bodźców do rozwoju Centrum, dzięki świadczeniu tam nowych usług w oparciu o prawo celne.  Określone w szczególnych przepisach Wspólnoty Europejskiej towary korzystają, ze względu na ich umieszczenie w wolnym obszarze celnym, ze środków stosowanych zwykle przy wywozie towarów. 

Oznacza to, że towary mogą być wprowadzane do WOC bez płacenia należności celnych i podatkowych oraz bez konieczności składania zabezpieczenia tych należności. 

Możliwe jest ponadto wprowadzanie i wyprowadzanie towaru partiami, co daje duże korzyści firmom prowadzącym dystrybucję swych towarów na rynku polskim i pozwala optymalizować regulowanie należności celno-podatkowych. W wolnym obszarze celnym możliwe jest także prowadzenie bez ograniczeń transakcji handlowych wprowadzonych tam towarów.

Założycielem i jedynym właścicielem Centrum Logistycznego Małaszewicze jest PKP CARGO S.A. Jednym z celów działalności Spółki jest także zacieśnienie współpracy z Kolejami Białoruskimi, tak by działalność przeładunkowa mogła być prowadzona po obu stronach granicy na wszystkich przejściach granicznych pomiędzy Polską i Białorusią, w oparciu o przepisy Polskiego Kodeksu Spółek Handlowych. Bazą materialną Spółki są obiekty zlokalizowane na terenie gmin Terespol i Zalesie oraz znajdujące się na działkach środki trwałe, służące realizacji celów przeładunkowych.

- Dzięki połączeniu potencjału przeładunkowego PKP CARGO i Kolei Białoruskich, Centrum Logistyczne Małaszewicze będzie mogło zaoferować naszym klientom konkurencyjną ofertę przeładunkową, w stosunku do prywatnych terminali po polskiej i białoruskiej stronie – powiedział Sylwester Sigiel, prezes Centrum Logistycznego Małaszewicze.

Docelowym obszarem działań Spółki będzie rynek lokalny. Lokalizacja w rejonie granicznym Małaszewicze ma kluczowe znaczenie w transporcie kolejowym między państwami Unii Europejskiej a krajami WNP. Rejon przeładunkowy Małaszewicze znajduje się w europejskim korytarzu transportowym Nr 2 na linii kolejowej E–20. Położenie na magistrali kolejowej E–20 (Berlin – Warszawa – Moskwa), której przedłużeniem jest magistrala transsyberyjska, stwarza dogodne możliwości przewozu koleją towarów pomiędzy krajami UE a krajami WNP oraz krajami Dalekiego Wschodu. Linia E – 20 jest znajduje się w końcowej fazie modernizacji przez PLK S.A. przy współfinansowaniu ze środków UE.

Przez Małaszewicze przebiega również droga  E–30 Warszawa – Moskwa, a w przyszłości projektowany jest przebieg autostrady europejska A – 2 łączącej Berlin z Moskwą. Zmiany organizacyjne w tym rejonie, a w szczególności przekształcenie granicy między Polską i Białorusią w granicę wschodnią UE, spowodowały, że uaktywniona została wymiana handlowa z krajami WNP oraz krajami Dalekiego Wschodu na wschodniej granicy Polski, co skutkować będzie rozwojem gospodarczym tego obszaru Polski, a przede wszystkim rozwojem infrastruktury transportowej, w tym również transportu kolejowego.

Małaszewicze są  jednocześnie  największym  suchym   portem  przeładunkowym  na  granicy wschodniej Polski.

 

(fot. - PKP Cargo)


Autor: (źródło: PKP Cargo, 22.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.