baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP CARGO: Ponad 500 mln zł kredytu inwestycyjnego


PKP CARGO podpisało 11 września umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, na podstawie której spółka otrzyma kredyt inwestycyjny do wysokości 515,2 mln zł. Środki będą mogły zostać przeznaczone na finansowanie i refinansowanie napraw i modernizacji lokomotyw oraz wagonów towarowych przewoźnika.

Zgodnie z treścią umowy PKP CARGO może wykorzystać kredyt nie później niż do 31 marca 2016 roku, a całkowita spłata powinna nastąpić do końca marca 2021 roku. W dokumencie przewidziano możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez konieczności ponoszenia przez PKP CARGO dodatkowych opłat. Spłaty będą się odbywać w ratach miesięcznych, nie później niż w okresie 5 lat od dnia zakończenia okresu dostępności. Kredyt nie jest zabezpieczony na aktywach przewoźnika.

- Umowa z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, zawarta na bardzo dobrych warunkach,  potwierdza znakomitą sytuację spółki. Dzięki zewnętrznym źródłom finansowania możemy  w sposób optymalny prowadzić naprawy i modernizację taboru a zgromadzone środki pieniężne przeznaczyć na sfinansowanie przyszłych potencjalnych akwizycji. Zgodnie z tym, co podkreślamy od dłuższego czasu, kapitał nie jest żadną barierą dla rozwoju PKP CARGO – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.

Inwestycje w tabor pochłaniają istotną część wydatków PKP CARGO. W samym pierwszym półroczu 2014 roku przewoźnik wydał na zakup i modernizację lokomotyw i wagonów blisko 241 mln zł. Przykładem z ostatnich miesięcy jest modernizacja 10 lokomotyw spalinowych serii SM48, w których zastosowano nowe silniki, dzięki którym prawie dwukrotnie podniesiono moc znamionową maszyn. Nowa jednostka napędowa charakteryzuje się mniejszym zużyciem paliwa, co umożliwi dalsze oszczędności. Większość napraw i modernizacji taboru przewoźnik przeprowadza w ramach spółek z Grupy  PKP CARGO.

Autor: PKP CARGO

Tagi: pkp cargo, adam purwin

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.