baner
baner
baner
Qumak S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP CARGO: Prawie 240 mln zł zysku netto w 2011 roku

Wstępne wyniki finansowe PKP CARGO za 2011 rok potwierdzają wcześniejsze zapowiedzi prezesa Spółki Wojciecha Balczuna, dotyczące wypracowania w minionym roku najwyższego zysku netto w historii firmy. Wynika z nich, że PKP CARGO osiągnęło w 2011 roku 237,7 mln zł zysku netto, czyli niemal cztery razy więcej niż w roku 2010 (61,9 mln zł).

Zysk na sprzedaży wyniósł 334,6 mln zł, ponad pięciokrotnie więcej niż rok wcześniej (58,7 mln zł). Rekordowy wynik finansowy osiągnięty został przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 5,09 mld zł, w porównaniu do 4,64 mld zł w roku 2010 (wzrost o 9,7 proc.). W tym samym czasie koszty działalności operacyjnej zwiększyły się jedynie o 3,7 proc., z 4,58 do 4,75 mld zł.

- Zysk PKP CARGO byłby jeszcze wyższy, gdyby nie decyzja o sfinansowaniu z własnych środków programu dobrowolnych odejść o wartości niemal 90 mln zł w pierwszej połowie minionego roku – podkreśla prezes Wojciech Balczun.

Do wyników spółki matki dostosowała się grupa kapitałowa PKP CARGO LOGISTICS. Według wstępnych danych 11 spółek taborowych oraz 5 spółek logistycznych i spedycyjnych (PS Trade Trans, Cargosped, PKP CARGO Service, Centrum Logistyczne Małaszewicze, Centrum Logistyczne Medyka – Żurawica,) zarobiło na czysto 26,8 mln zł.

W sumie zatem wstępny, skonsolidowany zysk netto grupy PKP CARGO LOGISTICS w 2011 roku wyniósł 264,5 mln zł.

Rok 2011 był również rekordowy jeśli chodzi o wysokość inwestycji. Łączne nakłady inwestycyjne Spółki wyniosły 545,3 mln zł, czyli o ok. 43 proc. więcej niż w roku 2010. Zdecydowanie największa część tych środków przeznaczona została na modernizację i zakupy lokomotyw (267,6 mln zł) oraz wagonów (105,6 mln zł). Wśród pozostałych celów inwestycyjnych znalazły się wydatki na informatyzację, budownictwo inwestycyjne czy maszyny i urządzenia.


Autor: (źródło: PKP CARGO, 14.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.