baner
baner
baner
TAMTRON S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP CARGO ratuje sytuację na kolei

W ciągu ostatnich pięciu dni PKP CARGO S.A. skierowało w sumie 225 lokomotyw, głównie spalinowych, do pomocy przy udrażnianiu ruchu pociągów pasażerskich, sparaliżowanego przez panujące warunki atmosferyczne.

Trudna sytuacja eksploatacyjna na sieci PKP, jaka ma miejsce z powodu fatalnych warunków atmosferycznych, głównie ze względu na oblodzoną trakcję, byłaby jeszcze gorsza, gdyby nie lokomotywy i maszyniści PKP CARGO.

Wychodząc naprzeciw potrzebom w innych spółkach przewozowych, PKP CARGO S.A. zaangażowało znaczne ilości środków trakcyjnych z przeznaczeniem do usuwania skutków ataku zimy i pomocy przy udrażnianiu ruchu pociągów pasażerskich.

W tym celu w ciągu ostatnich pięciu dni wydano do pomocy łącznie 192 lokomotywy spalinowe, 33 lokomotywy elektryczne oraz zatrudniono dodatkowo 292 maszynistów.

Najwięcej środków zaangażowanych było w dniach 11 stycznia (55 lokomotyw spalinowych, 9 elektrycznych i 91 maszynistów) oraz 10 stycznia (45 lokomotyw spalinowych, 11 elektrycznych i 78 maszynistów). W kolejnych dniach zapotrzebowanie na lokomotywy PKP CARGO ze strony innych spółek było już mniejsze, ale akcja usuwania skutków ataku zimy jeszcze się nie zakończyła i jej ostateczny bilans na pewno będzie większy.

Pod względem terytorialnym w akcji uczestniczył tabor Spółki na terenie czternastu spośród szesnastu zakładów Spółki, przy czym zdecydowanie największe było zaangażowanie PKP CARGO w udrażnianiu ruchu kolejowego na terenie Śląskiego Zakładu Spółki (47 lokomotyw spalinowych, 2 elektryczne i 105 maszynistów), Śląsko-Dąbrowskiego Zakładu Spółki (43 lokomotywy spalinowe, 3 elektryczne i 54 maszynistów), Małopolskiego Zakładu Spółki (33 lokomotywy spalinowe, 3 elektryczne i 36 maszynistów) oraz Świętokrzyskiego Zakładu Spółki (23 lokomotywy spalinowe, 3 elektryczne i 38 maszynistów).

(fot: - PKP Cargo)


Autor: (źródło: PKP Cargo: 13.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.