baner
baner
baner
ASMO Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP CARGO S.A. w I półroczu 2008 roku

Wskutek niższego niż planowano zapotrzebowania na kruszywa, przewozy w tej grupie towarowej wykonane przez spółkę były aż o 22,5% mniejsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, aczkolwiek utrzymały się na poziomie 2006 r. W konsekwencji przyniosło to zmniejszenie pracy przewozowej o 6,8%, a przy znacznym wzroście jednostkowego kosztu dostępu do infrastruktury o 8,1%, cen energii trakcyjnej o 12% , oleju napędowego o 20% i innych materiałów o około 20%,  miało niekorzystny wpływ na uzyskany wynik finansowy (-84,8 mln zł, co stanowi 2,3% przychodów osiągniętych w I półroczu br.).

Jednocześnie spółka PKP CARGO konsekwentnie realizuje strategię odbudowywania potencjału firmy w zakresie inwestycji i remontów, w tym zwłaszcza napraw i modernizacji taboru. Plan inwestycyjno-remontowy zrealizowany w I półroczu br. wyniósł 460,6 mln zł. W zakresie polityki taryfowej Spółka, pomimo wzrostu kosztów od niej niezależnych, nie wprowadziła w I półroczu br. kolejnej podwyżki taryf za usługi przewozowe, wywiązując się z deklaracji złożonej swoim klientom w styczniu br. Jednocześnie w wyniku aktywnych, skierowanych do klientów działań handlowych udało się Spółce pozyskać do przewozów o 1,3% więcej węgla kamiennego (mimo spadku jego wydobycia o 9% w okresie od stycznia do maja br.), o 3,6%  koksu i węgla brunatnego i o 5,8% metali i wyrobów z metali. Znaczący wzrost o około 30% liczony w jednostkach UTI odnotowano również w przewozach intermodalnych.

W zakresie poprawy czytelności reguł wynikających z budowy relacji między spółką i jej klientami wprowadzono od 1 lipca 2008 r. nowy Regulamin sprzedaży usług przewozów towarowych, jako jeden z podstawowych elementów nowej polityki taryfowej PKP CARGO S.A.

Zarząd PKP CARGO S.A. podejmuje równolegle działania, zmierzające do zminimalizowania negatywnych skutków wzrostu kosztów niezależnych od spółki. W spółce jest wdrażany program naprawczy, którego celem jest poprawa efektywności  jej funkcjonowania. Istotnym elementem tego programu jest ograniczanie kosztów bez osłabiania potencjału rynkowego firmy. Spośród działań oszczędnościowych przyjętych w tym programie wdrożony został proces realokacji lokomotyw i przekazania drużyn trakcyjnych do spółek pasażerskich. Ogranicza się równocześnie poziom zapasów i rezerw taborowych.

Aktualna sytuacja rynkowa w istotny sposób wpływa na wyniki osiągane przez spółkę, zwłaszcza w zakresie znaczącego wzrostu kosztów, co ma swoje odzwierciedlenie w kształtowanej polityce cenowej spółki i podejmowanych działaniach oszczędnościowych.


Autor:

Tagi: pkp cargo

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.