baner
baner
baner
SMiOC FRENOPLAST Bułhak i Cieślawski S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP CARGO sponsorem strategicznym Kongresu Kolejowego

Największą bolączką PKP CARGO jest to, aby zwiększająca się efektywność Spółki nie była „konsumowana” przez pogarszające się warunki, w których przyszło firmie funkcjonować – powiedział prezes Wojciech Balczun w trakcie Kongresu Kolejowego 2011.

Stosujemy zasadę, że kiedy jest dobrze, trzeba myśleć o tym co będzie jak przyjdą trudne czasy. Na szczęście w PKP CARGO nadal mamy spore rezerwy w kwestii dalszego racjonalizowania zasobów – powiedział prezes PKP CARGO w trakcie sesji „Kolej i biznes” organizowanej w ramach pierwszej edycji Kongresu Kolejowego, który odbył się w Warszawie.

Według niego, PKP CARGO szczęśliwie odeszło od „dogmatu masy” i nie musi przewozić co roku 150 mln ton ładunków, żeby osiągać na przewozach określoną marżę i satysfakcjonującą rentowność.

Problem w tym, żeby to co uda nam się zarobić mogło być inwestowane w dalszy rozwój firmy, a nie „zjadane” przez nieefektywny system, w jakim musimy funkcjonować – dodał.

Wojciech Balczun przyznał, że PKP CARGO oczekuje większej elastyczności i lepszej koordynacji działań modernizacyjnych i naprawczych przez zarządcę infrastruktury. Przykładem może być zniszczenie mostu w Muszynie w wyniku ostatniej powodzi. Przy okazji odbudowy mostu można było przyspieszyć i tak planowaną modernizację tej trasy, jednak PKP PLK zdecydowało się najpierw odbudować most, a po kilku miesiącach ponownie zamknąć tę samą trasę w związku z rozpoczęciem planowej modernizacji . To spuścizna wielu historycznych uwarunkowań, z którymi jeszcze niedawno mieliśmy do czynienia także w PKP CARGO i na pewno nie bylibyśmy dziś w miejscu, w którym jesteśmy, gdyby nie głęboka restrukturyzacja Spółki – wyjaśnia prezes Balczun.

Z opinią, że kluczem do poprawy sytuacji na kolei jest znalezienie rozwiązania stymulującego racjonalne zachowania w PKP PLK zgodził się również Henryk Klimkiewicz, przewodniczący Railway Business Forum.

PKP PLK powinno być rozliczane z tego co oferuje klientom, czyli ze stopnia wykorzystania sieci kolejowej, a nie z wyniku finansowego, bo to stymuluje działania zmierzające do podwyższania stawek opłat za dostęp do infrastruktury – powiedział.

Organizatorami Kongresu Kolejowego 2011 są PKP Polskie Linie Kolejowe, Wydawnictwo Rynek Kolejowy oraz Railway Business Forum. Ideą Kongresu jest stworzenie szerokiej platformy do wymiany opinii na temat wyzwań i problemów stojących przed polskim sektorem kolejowym.


Autor: (źródło: PKP Cargo, 07.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.