Na Centralnym w Warszawie pojawiły się na peronach pulpity z metalu, na których podróżni mogą wypełnić anonimową ankietę. Pytania Polskich Kolei Państwowych są zadawane w celu zbadania poziomu zadowolenia klienta z usług świadczonych na dworcu.
- Ankieta potrwa kilka tygodni. Jest ona przeprowadzana cyklicznie. Chcemy wiedzieć co wymaga poprawy – informuje Michał Wrzosek, rzecznik PKP.
Zarys wizerunku dworców w oczach pasażerów dały prowadzone już wcześniej ankiety. Jak z nich wynika, stan techniczny i wygląd nie zachwyca, ale pozytywnie oceniane są za to centrum obsługi pasażera, czystość i poczucie bezpieczeństwa.
Przede wszystkim kolej chce wiedzieć, czy informacja wizualna jest czytelna. Są też pytania o nagłośnienie, poczekalnie, dojścia do peronów, same perony, odprawę osób i bagażu. Wspomina się także o gastronomii i toaletach.
Interesujące w ankiecie są możliwe odpowiedzi, które można zaznaczyć. Do wyboru są dwie: „Tak, spełnia całkowicie moje oczekiwania” i „Tylko częściowo spełnia moje oczekiwania, ponieważ...” (tu miejsce na opis). Najwyraźniej PKP wyklucza istnienie klienta, który byłby całkowicie rozczarowany.
Jak zapewnia rzecznik kolei, przed Euro, oprócz remontu, na Dworcu Centralnym pojawią się nowe tablice informacyjne dla pasażerów. Szyldy reklam, które zasłaniają tablice z informacją o tym gdzie i jak dojść będą usunięte. Oznakowanie ma nie odbiegać od zachodnich standardów.
Autor: (źródło: Dariusz Bartoszewicz, Gazeta Wyborcza Stołeczna, 15.07.2009)