baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP Energetyka ma nowe pojazdy

Spółka stała się posiadaczem jedynych tego rodzaju Polsce dwóch nowych specjalistycznych, wielofunkcyjnych pojazdów szynowo-drogowych. Dzięki nim podniesie się efektywność realizacji usług budowlanych i konserwacyjno-modernizacyjnych sieci kolejowych i tramwajowych.

Pojazdy szynowo-drogowe to LRB 25/KLL 10-1T2. Wyprodukowane przez szwedzką firmę SRS Sjölanders AB, umożliwiają wykonywanie prac budowlanych i konserwacyjno-modernizacyjnych przy urządzeniach kolejowej i tramwajowej sieci trakcyjnej.

Ich atutami są przede wszystkim wielofunkcyjność i nieograniczona elastyczność, ponieważ pojazd może w dowolnym miejscu wjechać na tory i sprawnie się po nich poruszać.

Maszyny powstałe na bazie podwozi samochodowych marki Mercedes Benz typ Actros 2535 L 6x2 wyposażone są w hydrauliczny podnośnik (o wysokości podnoszenia ponad 10 metrów) z obrotowym koszem roboczym (podczas wykonywania prac montażowych pojazd może być z niego sterowany), wypornicę hydrauliczną przewodów sieci trakcyjnej, teleskopowy układ pomiarowy napięcia w sieci trakcyjnej oraz telewizyjny podgląd tylnej strefy pojazdu (z ekranem w kabinie kierowcy).

Praca pojazdów może się odbywać bezpośrednio na torach, co umożliwiają zamontowane dwa wózki napędowe posiadające zmienny rozstaw kół (w granicach: 1000 ÷ 1067 mm oraz 1435 ÷ 1524 mm). To pozwala na pracowanie zarówno na torach tramwajowych jak i kolejowych, a jazda po szynach odbywa się z prędkością maksymalną 60 km/godz. (dla toru kolejowego) i 30 km/godz. (dla toru tramwajowego).

PKP Energetyka zanim wprowadzi pojazdy do użytku musi przeprowadzić stosowne badania i uzyskać dopuszczenie do eksploatacji (w tym certyfikaty do jazdy po torach kolejowych i tramwajowych). Aktualnie odbywa się szkolenie załóg, które prowadzone jest przez specjalistów firmy SRS Sjölanders AB.


Autor: (źródło: PKP SA, 18.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.