baner
baner
baner
Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP Energetyka ma nowe pojazdy

Spółka stała się posiadaczem jedynych tego rodzaju Polsce dwóch nowych specjalistycznych, wielofunkcyjnych pojazdów szynowo-drogowych. Dzięki nim podniesie się efektywność realizacji usług budowlanych i konserwacyjno-modernizacyjnych sieci kolejowych i tramwajowych.

Pojazdy szynowo-drogowe to LRB 25/KLL 10-1T2. Wyprodukowane przez szwedzką firmę SRS Sjölanders AB, umożliwiają wykonywanie prac budowlanych i konserwacyjno-modernizacyjnych przy urządzeniach kolejowej i tramwajowej sieci trakcyjnej.

Ich atutami są przede wszystkim wielofunkcyjność i nieograniczona elastyczność, ponieważ pojazd może w dowolnym miejscu wjechać na tory i sprawnie się po nich poruszać.

Maszyny powstałe na bazie podwozi samochodowych marki Mercedes Benz typ Actros 2535 L 6x2 wyposażone są w hydrauliczny podnośnik (o wysokości podnoszenia ponad 10 metrów) z obrotowym koszem roboczym (podczas wykonywania prac montażowych pojazd może być z niego sterowany), wypornicę hydrauliczną przewodów sieci trakcyjnej, teleskopowy układ pomiarowy napięcia w sieci trakcyjnej oraz telewizyjny podgląd tylnej strefy pojazdu (z ekranem w kabinie kierowcy).

Praca pojazdów może się odbywać bezpośrednio na torach, co umożliwiają zamontowane dwa wózki napędowe posiadające zmienny rozstaw kół (w granicach: 1000 ÷ 1067 mm oraz 1435 ÷ 1524 mm). To pozwala na pracowanie zarówno na torach tramwajowych jak i kolejowych, a jazda po szynach odbywa się z prędkością maksymalną 60 km/godz. (dla toru kolejowego) i 30 km/godz. (dla toru tramwajowego).

PKP Energetyka zanim wprowadzi pojazdy do użytku musi przeprowadzić stosowne badania i uzyskać dopuszczenie do eksploatacji (w tym certyfikaty do jazdy po torach kolejowych i tramwajowych). Aktualnie odbywa się szkolenie załóg, które prowadzone jest przez specjalistów firmy SRS Sjölanders AB.


Autor: (źródło: PKP SA, 18.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.