baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP Energetyka S.A. ma nowy pociąg

Jak informuje PKP Energetyka, w Zakładzie Północnym spółki 23 października uroczyście przekazano do eksploatacji nowy pociąg sieciowy PS00 M/40B.

W Sekcji Słupsk PKP Energetyka S.A. – Zakład Północny o godz. 11.00 23 października przekazano uroczyście do eksploatacji nowy pociąg sieciowy PS00M/40B. Pojazd wyprodukowany przez Zakład Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. z Warszawy kosztował 3 650 tys. zł., a eksploatowany będzie w Sekcji Słupsk PKP Energetyka S.A. – Zakład Północny. Służył będzie m.in. do napraw sieci trakcyjnej linii kolejowych: 202 z Gdańska do Szczecina oraz 405 z Piły do Ustki.

PS00 M/40B to samojezdny zestaw dwuczłonowy (człon napędowy oraz przyczepa). Jego głównym zadaniem jest naprawa i konserwacja sieci trakcyjnych. Ogromnym plusem pojazdu jest jego mobilność (natychmiastowa zmiana kierunku jazdy bez manewrów pojazdem) oraz możliwość prowadzenia prac bez konieczności ograniczenia w ruchu pociągów i wyłączania napięcia w sieci trakcyjnej na torach sąsiednich.

Wyposażony jest także w specjalistyczne oprzyrządowanie zapewniające odpowiednią ergonomię wykonywania robót oraz wysoki poziom bezpieczeństwa pracowników. Do prac na wysokości służy podest hydrauliczny PA95, żuraw hydrauliczny PK9501 oraz podest stały. Łączna długość pomostów stałych wynosi ok. 16,5 metra. Do prowadzenia prac przy sieci trakcyjnej służą: pantograf kontrolno-pomiarowy, dwie rolki wypierania sieci trakcyjnej, dwie wciągarki do naciągania zerwanej sieci, korektor położenia sieci, dwa bębny z przewodami umieszczone na specjalnym stojaku oraz żuraw hydrauliczny do załadunku i rozładunku bębnów oraz innych materiałów. Pantograf służy do uszyniania sieci trakcyjnej wyłączonej spod napięcia, oraz do wykonywania przeglądów inspekcyjnych sieci trakcyjnej będących pod napięciem.

Pojazd posiada układ napędowy umożliwiający jazdę z prędkością 80 km/h, z możliwością sterowania z dwóch kabin znajdujących się na obu członach. Pozwala to na jazdę w dowolnym kierunku przy zachowaniu pełnej, wymaganej stosownymi przepisami widoczności.

Zakład Północny spółki posiada aktualnie 3 pociągi sieciowe PS00, 2 pociągi utrzymania sieci i oświetlenia Pusio, 2 pociągi WM15P oraz 3 ciężkie pociągi sieciowe MTW 100.10.

- Profesjonalny sprzęt i świetnie wyszkoleni pracownicy to w tym biznesie podstawa. Dlatego też nieustannie unowocześniamy park maszynowy. Nowy pociąg sieciowy w Zakładzie Północnym to polepszenie obsługi naszych partnerów biznesowych. Dzięki niemu będziemy mogli jeszcze szybciej reagować i usuwać utrudnienia w ruchu pociągów. – mówi Tadeusz Skobel, Prezes PKP Energetyka S.A.


Autor: (źródło: PKP Energetyka, 23.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.