PKP Energetyka S.A. chce być firmą konkurencyjną, cenioną i szanowaną za profesjonalizm, niezawodność, odpowiedzialność i stabilność –
spółka zgodnie z wiodącymi trendami zarządzania wprowadza zarządzanie przez
wartości.
PKP Energetyka S.A. od 2011 roku wprowadza nową misję, wizję i wartości. Dzięki nim spółka zachowa swoją tożsamość mimo ciągłych zmian
zachodzących na rynkach. Są one jak kod genetyczny – decydować będą o zachowaniu, wewnętrznych uwarunkowaniach i wizerunku
przedsiębiorstwa.
Misja odnosi się do teraźniejszości, mówi o tym kim
jesteśmy, czym się zajmujemy, jakie są nasze priorytety. Misją PKP Energetyka
jest zagwarantowanie klientom bezpieczeństwa poprzez oferowanie im optymalnych
produktów energetycznych oraz zapewnienie stałego rozwoju firmy i wzrostu jej
wartości dla akcjonariuszy.
Wizja mówi o tym do czego dążymy, kim chcemy
być w przyszłości. PKP Energetyka S.A. chce być najbardziej wiarygodnym
partnerem dla wszystkich swoich interesariuszy w każdej sferze swej
działalności.
Wartości firmy to cechy, które decydują o jej wizerunku i przekładają się na podejmowane działania. Wartościami PKP Energetyka S.A. są:
profesjonalizm, niezawodność, odpowiedzialność i stabilność. Profesjonalizm to
gwarancja przyjaznego kontaktu, niezbędna wiedza i doświadczenie, wysokiej klasy
sprzęt techniczny czy też elastyczna oferta odpowiadająca oczekiwaniom klientów.
Niezawodność z kolei to wysoka jakość potwierdzona przez Zintegrowane Systemy
Zarządzania, terminowe wykonywanie usług, niezbędne inwestycje w infrastrukturę.
Odpowiedzialność to przede wszystkim przejrzyste zasady współpracy z klientami i kontrahentami, zarządzanie ryzykiem, terminowa regulacja zobowiązań a także
dbałość o odpowiednie relacje. Stabilność to wspieranie rozwoju klientów, na
zasadzie budowania wspólnego sukcesu.
„Misja, wizja i wartości są
elementem kultury korporacyjnej firmy i mają długoterminowy charakter” – mówi
Tadeusz Skobel, Prezes Zarządu PKP Energetyka S.A. – „ich określenie to wynik
dialogu między zarządem firmy, pracownikami, klientami i kontrahentami”.
Autor: (źródło: PKP Energetyka, 04.01.2011)