baner
baner
baner
Gliwicka Fabryka Wagonów – Holding S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP Informatyka Liderem ITS

Decyzją jury II Ogólnopolskiego Konkursu Stowarzyszenia ITS Polska „LIDER ITS 2011” pod przewodnictwem prof. Wojciecha Suchorzewskiego, PKP Informatyka Sp. z o.o. została wyróżniona tytułem „LIDER ITS 2011” w kategorii NAJLEPSZY PRODUKT za System Mobilnej Sprzedaży Biletów „MERKURY” w branży INTELIGENTNYCH SYSTEMÓW TRANSPORTOWYCH.

System Merkury jest kompleksowym rozwiązaniem informatycznym, wykorzystującym najnowsze technologie, zdecydowanie usprawniającym procesy sprzedaży kolejowych przewoźników pasażerskich biletów i znacznie podwyższającym jakość obsługi pasażerów, prowadzoną przez drużyny konduktorskie na pokładzie pociągów. Rozwiązanie to pozwala na całkowite wyeliminowanie odręcznej sprzedaży biletów oraz zautomatyzowanie procesu rozliczania sprzedaży. Dzięki zastosowaniu komunikacji bezprzewodowej w technologii 3G, umożliwia dokonywanie rezerwacji miejsc w trybie on-line.

Jako jedyny w Polsce, realizuje obsługę płatności za bilety kartami płatniczymi. Posiada certyfikację organizacji płatniczych VISA i MASTERCARD oraz Banku PeKaO S.A. Posiada również homologację Ministerstwa Finansów do prowadzenia fiskalnej sprzedaży biletów. Spełnia wymagania karty UIC 918-2. Jest przygotowany do obsługi elektronicznych kart aglomeracyjnych i dokumentów elektronicznych. Jest on zintegrowany z Systemem Sprzedaży Biletów i Rezerwacji Miejsc KURS 90/2008, stosowanym przez wszystkich kolejowych przewoźników pasażerskich. Nowoczesna modułowa budowa aplikacji pozwala na elastyczne dostosowanie funkcjonalności do potrzeb przewoźnika. Rozwiązanie zostało opracowane przez PKP Informatyka spółka z o.o. we współpracy z firmą Novitus S.A.

Wdrożenie tego systemu w 2010 roku znacząco zrewolucjonizowało obsługę pasażerów na pokładzie pociągów oraz pracę drużyn konduktorskich u jednego z największych przewoźników w Polsce - PKP Intercity S.A.

W marcu 2011 r. system ten dostarczono dla PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o. o. w Trójmieście, a w kwietniu br. dla Spółki Koleje Śląskie Sp. z o.o. w Katowicach. Aktualnie trwają tam prace wdrożeniowe. 

System MERKURY jest wdrażany i nadal rozwijany o nowe istotne wymogi obecnych i kolejnych jego użytkowników. 

Więcej informacji na temat wyników drugiej edycji konkursu LIDER ITS 2011 w:

  • http://www.itspolska.pl/



Autor: (źródło: PKP Informatyka, 26.05.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.