baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP InterCity oszczędza dzięki pasażerom

O 16.19 w piątek Pan Adam jechał pociągiem trasy Kraków - Warszawa przez Kielce. - Na peronie tłum ludzi, głównie studenci wracający do domu. Byłem zaskoczony, gdy podjechały tylko trzy wagony, w tym jeden pierwszej klasy. Proszę sobie wyobrazić, co się działo przy wsiadaniu i jak wyglądał podróż! Korytarz był pełny, a w każdym przejściu stało kilkanaście osób z bagażami. W pierwszej klasie było niewiele lepiej. - Relacjonuje podróżny. - Rozmawiałem z konduktorem, a ten powiedział, że tak będą wyglądały przejazdy do maja. To nonsens.

- Były tylko trzy wagony? To dziwne, my zawsze na tę trasę puszczaliśmy pięć – zapewnia Zdzisław Cieślik ze Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Nie komentuje jednak decyzji. - Pociągi pospieszne obsługuje inna spółka i tam przekazujemy wszystkie ewentualne skargi – informuje.

W rzeczy samej, w związku z usamorządowieniem spółki PKP Przewozy Regionalne, od grudnia wszystkie pociągi pospieszne przejęły PKP InterCity. Właśnie ta spółka jest odpowiedzialna za zmniejszenie liczby wagonów. „To wynika z potrzeby jak najlepszego wykorzystania posiadanego taboru w stosunku do zainteresowania podróżnych. Dzięki temu pociągi spółki codziennie przewożą pasażerów, a nie »powietrze «” – czytamy w wiadomości wysłanej przez  biuro prasowe PKP InterCity.

Na niektórych trasach do Krakowa i Warszawy InterCity zmniejszyło liczbę wagonów. - Okazało się, że pięć wagonów, szczególnie w dni powszednie, to za dużo. Jeździły niemal puste - informuje Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity.

Z tego właśnie powodu, jak mówi rzecznik, zmniejszono liczbę wagonów w pociągach „Żeromski” i „Sienkiewicz”. - Po sygnałach od pasażerów wprowadzimy kolejne zmiany. Będą one obowiązywały już od jutra. W poniedziałek, gdy pasażerów jest najwięcej, w składzie będzie jeździło pięć wagonów drugiej klasy i jeden pierwszej – informuje Ney.

- "Żeromski" też będzie większy, ale tylko w piątki. To będzie skład z pięcioma wagonami. To powinno wystarczyć, wtedy jest najwięcej pasażerów. Ale będziemy monitorować sytuację – dodaje.

Faktem jest, że ograniczenie liczby wagonów mogło zmusić pasażerów do korzystania na trasie Kraków - Warszawa z droższych połączeń InterCity. - To nie miało znaczenia. Pociągi na tej trasie jadą Centralną Magistralą Kolejową znacznie szybciej. Tylko niewielka grupa decyduje się na przejazd całej tej trasy przez Kielce i Radom, bo trwa to znacznie dłużej - twierdzi rzecznik.


Autor: (źródło: Gazeta Wyborcza Kielce 24-03-2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.