baner
baner
baner
LOTOS Kolej Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP LHS - miniony rok w liczbach

Wstępne wyniki spółki PKP LHS, potwierdzają, że 2010 rok to kolejny, udany okres w działalności firmy. Roczne przychody wyniosły 302 mln zł, tj. prawie 40 mln więcej niż zakładał plan i ponad 100 mln więcej niż wygenerowano w 2009 r. Wynik finansowy netto wyniósł ponad 20 mln zł i stanowi 40 proc. wzrost w stosunku do planowanego zysku.

Spółka przewiozła łącznie 8,5 mln ton towarów. Jest to wynik lepszy o 18 proc. w porównaniu do planu i stanowi wielkość zbliżoną do rekordowych przewozów z 2007r., w którym przewieziono 8,6 mln ton ładunków. W stosunku do masy przewozowej z 2009 r. jest to wzrost o 55 proc.

Poniższy wykres obrazuje jak w ciągu ostatnich lat kształtowały się przewozy towarowe po linii LHS. Miniony rok, to okres wzmożonej pracy przewozowej i powrót do wielkości z lat 2007-2008, które były dla spółki najlepsze pod względem osiągniętych wyników.

„W ogólnym bilansie to dobry rok dla spółki, która skutecznie realizuje funkcję zarządcy i operatora świadczącego usługi trakcyjne na szerokim torze – informuje Zbigniew Tracichleb prezes zarządu spółki PKP LHS.

Roczne przewozy rudy żelaza (głównego towaru transportowanego szerokim torem) wyniosły 4,7 mln ton i były większe o 11 proc. w stosunku do planu i 75 proc. większe w stosunku do 2009r. W ostatnich latach spółka PKP LHS  odnotowuje stały wzrost udziału pozostałych ładunków w ogólnym wolumenie przewozów. Udział ten w 2007 r. wyniósł 34,7 proc, a w 2010 r. już 46 proc. W minionym roku, przewozy po linii LHS pozostałych towarów były większe o prawie 30 proc. niż przewidywał plan.

Rekordowym miesiącem 2010r. był grudzień, w którym odnotowano przewozy na poziomie 0,87 mln ton ładunków. Po raz pierwszy w historii działalności spółki uruchomiono maksymalną liczbę pociągów w dobie, tj.11 par pociągów w obydwu kierunkach. Na stacji granicznej Hrubieszów LHS odprawiono dobowo 1256 wagonów, co stanowi najlepsze osiągnięcie.

W minionym roku spółka wydała łącznie na inwestycje i remonty prawie 120 mln zł. Do głównych, tegorocznych inwestycji należy modernizacja kolejnych lokomotyw spalinowych ST44 i manewrowej SM48, ostatni etap odbudowy mijanki w Puszczy oraz rozbudowa układów torowych m.in. na stacji Zamość Bortatycze.

„Kończąc rok wybiegamy w przyszłość. Przed nami plany rozwoju w obszarze działalności spedycyjno-logistycznej. Rozważamy powołanie do życia spółki – córki w formule samodzielnej firmy spedycyjnej. Planujemy kompleksową informatyzację PKP LHS, ale również duże inwestycje związane ze zwiększeniem przepustowości linii LHS – informuje Zbigniew Tracichleb. Realizacja zamierzeń dotyczących rozwoju spółki będzie realna pod warunkiem zachowania aktualnej struktury właścicielskiej firmy i funkcjonowania w ramach zintegrowanej działalności – jako zarządca i  przewoźnik kolejowy. To jest istotą jej sprawnego funkcjonowania – kontynuuje prezes spółki.”

Ważnym wydarzeniem minionego roku było podpisanie 5 – letniego kontraktu na realizację przewozów rudy żelaza (ponad 23 mln) dla koncernu ArcelorMittal Poland S.A. oraz powiązanie kapitałowe spółek PKP LHS i „Euroterminal Sławków”. Spółce przyznano wyróżnienia w ogólnopolskich i regionalnych rankingach. PKP LHS otrzymała prestiżowe tytuły – m.in. Perła Polskiej Gospodarki, Excellence w Biznesie, Solidny Pracodawca Roku.


Autor: (źródło: PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, 07.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.