baner
baner
baner
Zakład Zespołów Napędowych – ZZN Liugong Dressta Machinery Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP LHS – nowa zmodernizowana lokomotywa SM 48

PKP LHS kontynuuje inwestycje w tabor kolejowy. Spółka zakupiła nową zmodernizowaną  lokomotywę manewrową SM 48. Dostawcą lokomotywy jest Newag S.A. z Nowego Sącza.

Lokomotywa powstała w wyniku modernizacji  starej lokomotywy serii SM48 z zachowaniem konstrukcji podwozia, które poddano naprawie głównej. Pozostałe elementy maszyny są nowe. Lokomotywa SM 48 ma podwójne zastosowanie. Przeznaczona jest do wykonywania pracy manewrowej i liniowej.

SM 48 wyposażona jest w układ napędowy z nowoczesnym silnikiem typu CAT 3512C o mocy 1500 kW, spełniającym aktualne wymagania norm określających emisję substancji szkodliwych w spalinach (UIC IIIa). Posiada nowoczesny system sterowania oparty na układach mikroprocesorowych. Kabina maszynisty została zmieniona i dodatkowo wyposażona w klimatyzację, co gwarantuje poprawę warunków pracy maszynisty oraz bezpieczeństwo eksploatacji.

Lokomotywa SM 48 jest już w parku lokomotyw na stacji Zamość Bortatycze, gdzie znakowana jest logotypem spółki PKP LHS. Aktualnie trwają próby konstrukcyjne w celu uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego 16D po torze szerokotorowym (1520 mm). W okresie kolejnych miesięcy lokomotywa będzie poddana eksploatacji obserwowanej. Pozwoli to spółce podjąć decyzje dotyczące ewentualnego zakupu kolejnych lokomotyw.

Po raz pierwszy lokomotywa SM 48 została zaprezentowana w kwietniu br. przez firmę Newag S.A. podczas konferencji „Modernizacje lokomotyw w Newag S.A. Nowoczesność dla oszczędności”. Pierwsze pomyślne testy SM 48 dotyczące uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego 15D po torze normalnotorowym (1435 mm), miały miejsce w Instytucie Pojazdów Szynowych „Tabor” w Poznaniu.

(fot. - PKP LHS)


Autor: (źródło: PKP LHS, 17.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.