baner
baner
baner
AKSON MEDIA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP LHS – nowa zmodernizowana lokomotywa SM 48

PKP LHS kontynuuje inwestycje w tabor kolejowy. Spółka zakupiła nową zmodernizowaną  lokomotywę manewrową SM 48. Dostawcą lokomotywy jest Newag S.A. z Nowego Sącza.

Lokomotywa powstała w wyniku modernizacji  starej lokomotywy serii SM48 z zachowaniem konstrukcji podwozia, które poddano naprawie głównej. Pozostałe elementy maszyny są nowe. Lokomotywa SM 48 ma podwójne zastosowanie. Przeznaczona jest do wykonywania pracy manewrowej i liniowej.

SM 48 wyposażona jest w układ napędowy z nowoczesnym silnikiem typu CAT 3512C o mocy 1500 kW, spełniającym aktualne wymagania norm określających emisję substancji szkodliwych w spalinach (UIC IIIa). Posiada nowoczesny system sterowania oparty na układach mikroprocesorowych. Kabina maszynisty została zmieniona i dodatkowo wyposażona w klimatyzację, co gwarantuje poprawę warunków pracy maszynisty oraz bezpieczeństwo eksploatacji.

Lokomotywa SM 48 jest już w parku lokomotyw na stacji Zamość Bortatycze, gdzie znakowana jest logotypem spółki PKP LHS. Aktualnie trwają próby konstrukcyjne w celu uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego 16D po torze szerokotorowym (1520 mm). W okresie kolejnych miesięcy lokomotywa będzie poddana eksploatacji obserwowanej. Pozwoli to spółce podjąć decyzje dotyczące ewentualnego zakupu kolejnych lokomotyw.

Po raz pierwszy lokomotywa SM 48 została zaprezentowana w kwietniu br. przez firmę Newag S.A. podczas konferencji „Modernizacje lokomotyw w Newag S.A. Nowoczesność dla oszczędności”. Pierwsze pomyślne testy SM 48 dotyczące uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego 15D po torze normalnotorowym (1435 mm), miały miejsce w Instytucie Pojazdów Szynowych „Tabor” w Poznaniu.

(fot. - PKP LHS)


Autor: (źródło: PKP LHS, 17.06.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.