baner
baner
baner
P.U. Jarex Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP LHS sp.z o.o. podsumowuje rok 2008

Spółka zamknęła  rok 2008 z wynikiem finansowym netto prawie 21 mln zł, tak wynika ze wstępnych analiz za rok ubiegły – informuje prezes firmy PKP LHS Zbigniew Tracichleb. Plan zakładał większy zysk, jednakże w obliczu kryzysu, którego znamiona odczuwaliśmy już w IV kwartale 2008 roku, wynik jest satysfakcjonujący – kontynuuje prezes Tracichleb.

W przewozach nadal dominuje ruda żelaza , ale stale wzrasta udział w przewozach innych towarów m.in.: koks, węgiel kamienny, drewno, wyroby metalowe i materiały budowlane. Udział procentowy rudy żelaza i pozostałych ładunków w ogólnej masie przewozowej w 2008 roku to odpowiednio 63% i 37%. W imporcie przeważają: ruda żelaza, węgiel kamienny, minerały surowe i przetworzone, wyroby metalowe, wyroby pochodzące z ropy naftowej, drewno, zaś w eksporcie węgiel brunatny, brykiety, koks, cement, wapno, materiały budowlane, szkło, wyroby szklane i ceramiczne.

Rok 2008 był rekordowy pod względem poniesionych nakładów finansowych na inwestycje. Wszystkie realizowane były ze środków własnych spółki. Główne zadania inwestycyjne w minionym roku to m.in. modernizacja lokomotyw serii ST 44, budowa placu kontroli granicznej kontenerów wraz z torem podsuwnicowym na stacji Hrubieszów LHS, zakup lokomotyw spalinowych pociągowych o dużej mocy. Na inwestycje wydano ponad 97 mln zł, czyli ponad 3 razy więcej niż w roku 2007. Remonty kosztowały firmę ponad 40 mln, najważniejsze zadania to naprawa głównych obiektów inżynieryjnych  - mostu na rzece San i Wiśle, obiektów kubaturowych (nastawni, hal, budynków administracyjnych) oraz naprawa bieżąca i utrzymanie toru.

Istotne dla działalności spółki LHS w 2008 roku było rozszerzenie oferowanych usług o obsługę spedycyjną,  utworzenie przedstawicielstw handlowych w  Katowicach i w Lublinie oraz utrzymanie dotychczasowych stawek przewozowych w Taryfie Towarowej PKP LHS sp. z o.o.

Miniony rok obfitował w nominacje i wyróżnienia dla spółki PKP LHS w rankingach organizowanych  m.in. przez Puls Biznesu „Filary Polskiej Gospodarki”, Polish Market „Perły Polskiej Gospodarki”, Dziennik Wschodni „Złota Setka”, Gazetę Bankową czy Forbesa „Diamenty Forbesa”.

Prognozy dotyczące roku 2009 w świetle globalnego kryzysu gospodarczego hamującego produkcję i rozwój wielu przedsiębiorstw  nie dają  powodów do zadowolenia, a sytuacja w przewozach kolejowych w pierwszych miesiącach bieżącego roku nie napawa optymizmem – mówi prezes Tracichleb. W obliczu dekoniunktury gospodarczej generowanie mniejszych przychodów zmusiło zarząd PKP LHS do przyjęcia strategii oszczędnościowej i zmniejszającej koszty działalności operacyjnej spółki. Takie działania racjonalizujące koszty firma podjęła w trybie natychmiastowym już pod koniec roku 2008, a w chwili obecnej przyjęła jeszcze bardziej restrykcyjną politykę cięcia kosztów – dodaje prezes spółki.


Autor: (PKP LHS)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.