baner
baner
baner
AUDIT RAIL sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP Polskie Linie Kolejowe rozmawia o Kolejach Dużych Prędkości

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Fundacja Pro Economicus Construction Club zorganizowały kolejne już spotkanie z cyklu "Kolej i Drogi w Polsce - rozwój, inwestycje, projekty". Rozmawiano o kolejach, dużych prędkości, budowie linii "Y" Warszawa - Łódź - Wrocław – Poznań. Prezentowano także istniejące w Europie superszybkie koleje.

W siedzibie PKP PLK obecni byli przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury z podsekretarzem stanu Olgierdem Dziekońskim, reprezentanci Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Naczelnej Izby Kontroli, Urzędu Transportu Kolejowego, Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, firm projektowych i wykonawczych z Polski i zagranicy.

Dyrektor Biura Kolei Dużych Prędkości PKP PLK S.A. Bogdan Ciszewski zapoznał obecnych z prezentacją zatytułowaną „Budowa Linii Dużych Prędkości w Polsce: przygotowanie budowy, korzyści społeczno-gospodarcze, wsparcie komunikacyjne dla projektu budowy linii dużych prędkości”. Po pokazie dyskutowano z zaproszonymi gośćmi i przedstawicielami Ministerstwa na temat perspektyw realizacji tego projektu w Polsce.

Po debacie czas na swoje prezentacje mieli zagraniczni goście. Pierwszy wystąpił przedstawiciel ADIF - zarządcy infrastruktury w Hiszpani, Ignacio Campo - ADIF Special Project Manager, który omówił doświadczenia Hiszpanii w budowie linii kolei dużych prędkości. Swoją opinię w tej kwestii przybliżył jako kolejny Andre Ohnheiser, Dyrektor Regionu Europa firmy Systra. Aspekt prawno-organizacyjny w realizacji projektów linii dużych prędkości w Hiszpanii zaprezentował mecenas Jaime Fuster z kancelarii Garrigues, po nim zaś Marcin Warda z firmy Idom omówił projektowanie linii dużych prędkości w tym kraju. Z kolei członek zarządu Alpine Bau GmbH, Dr Franz Pacher ze Szwajcarii przedstawił prezentację dotyczącą budowy 57-kilometrowego tunelu kolejowego pod masywem górskim Gotthard oraz kolejowe wyposażanie techniczne dla linii dużych prędkości. Marek Kaniewski z Centrum Naukowo - Technicznego Kolejnictwa zakończył spotkanie omówieniem problemu sieci trakcyjnej dla kolei dużych prędkości.


Autor: (źródło: PKP PLK, 22.05.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.