baner
baner
baner
Zakład Zespołów Napędowych – ZZN Liugong Dressta Machinery Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. o sterowaniu ruchem kolejowym

Podczas debaty „Lunch z Kurierem” wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Marek Pawlik mówił o wyzwaniach związanych z zabudową nowoczesnych systemów sterowania ruchem kolejowym. W dyskusji udział wzięli również naukowcy, politycy oraz przedstawiciele biznesu.

Głównym tematem spotkania „Lunch z Kurierem” były wymagania stawiane urządzeniom i systemom srk, podniesienie bezpieczeństwa i sprawności jazdy oraz kierunki rozwoju tego obszaru automatyki kolejowej.

- Unifikacja europejskich wymagań w zakresie srk następuje na poziomie kontroli bezpiecznej jazdy pociągu. Obowiązują nas zapisy, które mówią, że jeśli korzysta się z unijnego dofinansowania na modernizację linii kolejowych, to trzeba na nich zamontować europejskie systemy sterowania ruchem kolejowym czyli ETCS – podkreślił Marek Pawlik.

Podczas spotkania przypomniano, że na polskiej sieci kolejowej realizowane są obecnie dwa projekty dotyczące zabudowy ETCS. Obejmują one łącznie ponad 330 km linii kolejowych. Marek Pawlik zapowiedział, że w tym roku ogłoszone zostaną kolejne przetargi na zabudowę ETCS, a już niedługo sfinalizowane zostanie postępowanie na budowę systemu GSM-R na pilotażowym odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna (84 km linii).

Uczestnicy dyskusji postulowali, by w przetargach dotyczących systemów srk o wyborze dostawcy, decydowała nie tylko cena, ale też inne kryteria. Pozwoli to zadbać o jakość produktów i sposób ich montażu na sieci kolejowej. Podkreślano również, jak ważne dla rozwoju kolei jest szkolenie kadr automatyki kolejowej. W perspektywie najbliższych lat poszukiwane będą osoby, które będą znały dotychczas eksploatowane urządzenia srk, a jednocześnie będą specjalistami w zakresie nowoczesnych technologii.

Debata „Sterowanie ruchem kolejowym i bezpieczna kontrola jazdy pociągiem” odbyła się 15 marca w ramach spotkań „Lunch z Kurierem” w siedzibie Business Centre Club w Warszawie.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 17.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.