baner
baner
baner
NEEL Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP PR podsumowują targi TRAKO

Odbywające się w Gdańsku Międzynarodowe kolejowe targi TRAKO 2009 są już za nami. Wystąpienie prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Moraczewskiego w trakcie debaty „Przyszłość kolei regionalnych w Polsce” było jednym z bardziej wyczekiwanych. Natomiast odwiedzający tłumnie stoisko przewoźnika najczęściej pytali o połączenia i taryfę interREGIO.

Od poprzednich Targów TRAKO minęły dwa lata. Od tego czasu sporo zmieniło na polskiej kolei zmieniło Przewozy regionalne i międzyregionalne wciąż jednak budzą najwięcej emocji. Jednym z punktów tegorocznego spotkania ludzi z branży kolejowej, przedstawicieli przewoźników, producentów taboru, samorządowców, ekspertów i dziennikarzy zajmujących się tą problematyką była debata poświęcona przyszłości kolei regionalnych w Polsce, a zwłaszcza jej aspektom organizacyjnym, finansowym i inwestycyjnym. Do dyskusji zorganizowanej przez Railway Market Forum zrzeszające portal i miesięcznik Rynek Kolejowy zaproszono szefów wszystkich obecnie działających w Polsce przewoźników pasażerskich.

Ostatni rok działalności usamorządowionych Przewozów Regionalnych obfitował w wydarzenia. wystąpienie Tomasza Moraczewskiego, prezesa PKP PR było więc wyczekiwane. Zapowiedział on. m.in. dalszy rozwój połączeń interREGIO: – Zgodnie z założeniami przyjętymi podczas ostatniego konwentu marszałków, będziemy dalej rozwijać się w obsłudze połączeń regionalnych i międzywojewódzkich. Będą to połączenia skomunikowane np. Szczecin - Poznań, Poznań - Wrocław i jeśli tylko podróżni będą chcieli przejechać określoną relację, korzystając z połączeń kombinowanych, my im to umożliwimy. W ramach tego planu chcemy zrealizować także częściową modernizację taboru, około 200 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, do prędkości 120 km/h. – Prezes Moraczewski odniósł się też do obecnej sytuacji: – W spółce udało się m.in. zredukować zatrudnienie o 936 osób (z 16440 osób w grudniu 2008 roku) i zbilansować długi, które nie wynikają z obecnej działalności spółki, tylko związane są z zaszłościami jakie zostały przejęte przy usamorządowianiu spółki. Firma stara się świadczyć swoje usługi w taki sposób, żeby pasażerowie nie odczuli żadnego dyskomfortu, związanego z obecnymi "przetasowaniami" pomiędzy Przewozami Regionalnymi, a PKP Intercity.


Autor: (źródło: PKP PR, 16.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.