baner
baner
baner
AKSON MEDIA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PKP PR podsumowują targi TRAKO

Odbywające się w Gdańsku Międzynarodowe kolejowe targi TRAKO 2009 są już za nami. Wystąpienie prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Moraczewskiego w trakcie debaty „Przyszłość kolei regionalnych w Polsce” było jednym z bardziej wyczekiwanych. Natomiast odwiedzający tłumnie stoisko przewoźnika najczęściej pytali o połączenia i taryfę interREGIO.

Od poprzednich Targów TRAKO minęły dwa lata. Od tego czasu sporo zmieniło na polskiej kolei zmieniło Przewozy regionalne i międzyregionalne wciąż jednak budzą najwięcej emocji. Jednym z punktów tegorocznego spotkania ludzi z branży kolejowej, przedstawicieli przewoźników, producentów taboru, samorządowców, ekspertów i dziennikarzy zajmujących się tą problematyką była debata poświęcona przyszłości kolei regionalnych w Polsce, a zwłaszcza jej aspektom organizacyjnym, finansowym i inwestycyjnym. Do dyskusji zorganizowanej przez Railway Market Forum zrzeszające portal i miesięcznik Rynek Kolejowy zaproszono szefów wszystkich obecnie działających w Polsce przewoźników pasażerskich.

Ostatni rok działalności usamorządowionych Przewozów Regionalnych obfitował w wydarzenia. wystąpienie Tomasza Moraczewskiego, prezesa PKP PR było więc wyczekiwane. Zapowiedział on. m.in. dalszy rozwój połączeń interREGIO: – Zgodnie z założeniami przyjętymi podczas ostatniego konwentu marszałków, będziemy dalej rozwijać się w obsłudze połączeń regionalnych i międzywojewódzkich. Będą to połączenia skomunikowane np. Szczecin - Poznań, Poznań - Wrocław i jeśli tylko podróżni będą chcieli przejechać określoną relację, korzystając z połączeń kombinowanych, my im to umożliwimy. W ramach tego planu chcemy zrealizować także częściową modernizację taboru, około 200 szt. elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, do prędkości 120 km/h. – Prezes Moraczewski odniósł się też do obecnej sytuacji: – W spółce udało się m.in. zredukować zatrudnienie o 936 osób (z 16440 osób w grudniu 2008 roku) i zbilansować długi, które nie wynikają z obecnej działalności spółki, tylko związane są z zaszłościami jakie zostały przejęte przy usamorządowianiu spółki. Firma stara się świadczyć swoje usługi w taki sposób, żeby pasażerowie nie odczuli żadnego dyskomfortu, związanego z obecnymi "przetasowaniami" pomiędzy Przewozami Regionalnymi, a PKP Intercity.


Autor: (źródło: PKP PR, 16.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.