Kwalifikacja wykonawców została zakończona. Wniosków wpłynęło
W ramach kolejnego etapu postępowania do kwalifikujących się firm będą wysłane zaproszenia do dialogu, który prowadzony będzie do chwili, aż zamawiający będzie w stanie, w sposób zgodny z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, opisać przedmiot zamówienia oraz obiektywnie określić uwarunkowania prawne i finansowe wykonania zamówienia.
Gdy dialog będzie zakończony wykonawcom przekazane będą razem ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do składania ofert. Potem zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza.
Postępowanie ma być planowo zakończone w roku bieżącym, natomiast studium wykonalności w roku 2011.
Zamówienie dotyczy nowej linii na trasie z Wrocławia i Poznania przez Łódź do Warszawy, oraz jej połączenie z Centralną Magistralą Kolejową.
Analizie mają być poddane różne opcje przebiegu linii i jej połączenia z CMK. Wybrany zostanie wariant, który będzie najkorzystniejszy jeśli chodzi o ochronę środowiska. Wskazany także będzie przez wykonawcę wybór z jego punktu widzenia najlepszy, ale uwzględniający kryteria zaakceptowane przez zamawiającego. Wzięte będą także po uwagę rozwiązania zawarte w dokumentacji przebudowy węzłów kolejowych, w tym linii średnicowej dla miasta Łodzi. Wykonawca dokona analizy i wskaże potrzebne zmiany przepisów, co do projektowania, budowy, utrzymania i eksploatacji kolei dużych prędkości w Polsce.
Linia przystosowana ma być do prędkości co najmniej
Interoperacyjność i intraoperacyjność kolei dużych prędkości w Polsce również zostanie przeanalizowana.
Studium dokona także analizy finansowej z punktu widzenia przewoźnika kolejowego oraz z punktu widzenia zarządcy infrastruktury. Dlatego też zbadane będą potencjalne koszty i korzyści Cost Benefit Analysis (CBA) każdego rozwiązania. Odpowiedzi umożliwią podjęcie decyzji o źródłach finansowania, a także o przyszłej strukturze organizacyjnej projektu.
Pod uwagę brane będzie też oczywiście zapewnienie bezpiecznego ruchu pociągów, w tym budowę wielopoziomowych skrzyżowań z drogami i wygrodzenie linii.
Autor: (źródło: Krzysztof Łańcucki Rzecznik prasowy PKP PLK SA, 20.04.2009)