Wiesław Witek, koordynator remontów, ma przedstawić plan objazdów podczas budowy
Jak się okazuje, władze stolicy mają kontrowersyjne koncepcje. Jest pomysł objazdu zamkniętej Świętokrzyskiej przez ul. Grzybowską, a potem Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem, ale statecznej decyzji jeszcze nie ma.
Ul. Marszałkowska na przełomie 2009 i 2010 roku ma być zamknięta przez miesiące. Wtedy też Tramwaje chcą wyremontować torowisko od pl. Zbawiciela do Królewskiej. Samochody jeździć będą objazdem przez Al. Jerozolimskimi, ul. Emilii Plater, a następnie Twardą i Królewską.
Gdy trwać będą prace nad budową siedmiu stacji metra, ulice Prosta i Świętokrzyska między rondem Daszyńskiego a Nowym Światem będą zamknięte. Na tym odcinku wszystkie duże skrzyżowania mają być przejezdne tylko z północy na południe.
Tak jak w trakcie remontu Karcelaka, powstać mają dla objazdów tzw. drogowe koniczynki. Specjaliści, w rejonie pl. Zawiszy specjaliści wymyślili np. skręt z zapchanej Towarowej w lewo, w wąską uliczkę Kolejową. Ratusz planuje latem uruchomić w kilku miejscach buspasy m.in. w Al. Jerozolimskich między rondem de Gaulle’a a pl. Zawiszy.
Autor: (źródło: kmaj, Życie Warszawy, 15.12.2009)