baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Plany Przewozów Regionalnych

Prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Moraczewski powiedział, że w tym roku spółka chce dokończyć program monitorowanych odejść, ogłosić przetarg na nowy tabor i usprawnić sprzedaż biletów. Kolejny problem to kilkusetmilionowa strata za zeszły rok.

Stwierdził też, że zakładano, iż strata na 2009 r. wyniesie 270 mln zł. - Taki wynik udało nam się uzyskać dzięki optymalizacji pracy spółki. – dodał. Ostatecznych wyników jednak jeszcze nie ma.

Przed przekazaniem spółki samorządom w 2009 r. nie została ona całkowicie oddłużona, przez co obciążyło ją 38,5 mln zł. odsetek od dawnych długów. - Na to nałożyły się nasze bieżące zobowiązania. W sumie jest to ok. 360 mln zł. - powiedział.

- Naszym kontrahentom płacimy na bieżąco. Jeśli chodzi o zobowiązania historyczne, to staramy się zawierać porozumienia w ten sposób, żebyśmy byli w stanie je wypełnić. - powiedział Moraczewski. Zaznaczył również, że spółce udało się zawrzeć układ w sprawie spłaty zobowiązań z PKP Energetyka i PKP Intercity. - Zostały jeszcze PKP Polskie Linie Kolejowe i PKP SA. Wciąż negocjujemy i do końca lutego mamy czas na wypracowanie porozumienia. - dodał.

Jak zauważył prezes, w zeszłym roku nie została rozstrzygnięta sprawa 200 mln zł, które spółka miała otrzymywać z Funduszu Kolejowego za pośrednictwem samorządów. - Te pieniądze otrzymaliśmy tylko z województw małopolskiego i dolnośląskiego - po 12,5 mln zł. Częściową spłatę zaczęło też Pomorskie, czyli zostało jeszcze ponad 170 mln zł od pozostałych województw, które zostaną przeznaczone na pokrycie straty z zeszłego roku. - powiedział.

Zdaniem Moraczewskiego ostatni rok to wiele pozytywnych zmian. Spółka zatrudnia ok. 15 tys. osób - półtora tysiąca mniej, niż rok temu, ale wydajność pracy jest większa. Program monitorowanych odejść, który trwa, ma dalej zmniejszać zatrudnienie. - Na realizację programu przeznaczyliśmy 21 mln zł, ma on objąć ok. 700 pracowników. Program się kończy 31 marca, na razie jest ok. 200 zgłoszeń. Obejmuje on pracowników, na których odejście spółka się zgodzi. - wyjaśnił

Co prawda zatrudnienie w spółce jest nadmierne, ale na niektóre stanowiska trzeba będzie przeprowadzić nabór. - Na całej kolei jest luka pokoleniowa - przez lata nie było odpowiedniego szkolnictwa i teraz brakuje kadr, np. maszynistów, czy elektromonterów. Jako spółka rozpoczęliśmy nawet rozmowy ze szkołami w sprawie kształcenia przyszłych pracowników, bo zdajemy sobie sprawę, że w pewnym momencie zrobi się taka luka, że nie będziemy w stanie jej zapełnić. - dodał.

Przewoźnik zamierza także w tym roku ogłosić przetarg na nowe pociągi elektryczne. Ma ich być ok. 70, a kosztować mają ok. 1,3 mld zł, z czego połowa będzie pochodzić z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Sprzedaż biletów także ma być usprawniona. Konduktorzy wyposażani są w mobilne terminale, a na dworcach ustawiane będą biletomaty. W połowie roku ma też ruszyć sprzedaż biletów przez internet.


Autor: (źródło: PAP, 16.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.