W trakcie konferencji prasowej Spółki WARS S.A., która odbyła się 7 stycznia poruszone zostały następujące zagadnienia: wyniki finansowe Spółki w 2009 roku; zasady korzystania z laptopów w wagonach restauracyjnych; wyniki badań przeprowadzonych wśród klientów WARS przez Gfk Polonia; nowa strona internetowa Spółki; zmiany w menu.
Wars S.A. realizuje kolejny etap działań prokonsumenckich. Strategia na rok 2010 powstała w oparciu o wyniki badań GfK Polonia, dotyczące satysfakcji klientów. Oprócz planowanych zmian w menu, Spółka wychodzi naprzeciw rosnącym oczekiwaniom podróżnych, umożliwiając im korzystanie z laptopów w wagonach restauracyjnych oraz barowych. Wars S.A. uruchamia również nową stronę internetową.
Nowa strategia wpisuje się w proces rebrandingu Spółki. - Celem nadrzędnym naszych działań jest pełna satysfakcja klientów. To właśnie z myślą o nich podejmujemy decyzje, dlatego między innymi chcemy umożliwić im korzystanie z laptopów w wagonach restauracyjnych oraz barowych. - mówi Krzysztof Supa, Prezes Zarządu WARS S.A.
Od lutego br. pasażerowie korzystający z usług wagonów gastronomicznych będą mogli używać laptopów. Aby jednak zapewnić gościom restauracji komfortową atmosferę, Spółka zapowiada wprowadzenie maksymalnie dwóch przerw na używanie komputerów przenośnych, nie dłuższych niż 50 minut każda - pierwszą w porze śniadaniowej oraz drugą w porze lunchowej. Przerwy w używaniu laptopów będą wyznaczane w zależności od natężenia ruchu w wagonach restauracyjnych lub barowych, a informacje o tym dostępne będą na specjalnie przygotowanych plakatach. - Korzystamy ze sprawdzonych wzorców. Takie rozwiązanie z powodzeniem stosowane jest od lat w krajach Europy Zachodniej, m.in. w Szwajcarii. - podkreśla Andrzej Buczkowski, Dyrektor ds. Rozwoju i Marketingu WARS S.A.
Pojawi się także nowe menu, które jest konsekwencją badań przeprowadzonych wśród klientów. Planowane zmiany zakładają sezonowość serwowanych potraw. Inne posiłki pojawią się w ofercie wiosennej, inne natomiast w ofercie jesienno-zimowej. Dodatkowo w karcie znajdą się potrawy wegetariańskie oraz nowa gama deserów. W nowym menu WARS dostępna będzie również karta kaw. Do czerwca 2010 roku wagony restauracyjne oraz barowe większości połączeń zostaną wyposażone w ekspresy LAVAZZA, dzięki czemu podróżni będą mogli wybierać spośród pięciu dostępnych rodzajów kaw tej marki.
Nowa strona internetowa to kolejny krok w budowaniu pozytywnych relacji z Klientami. Unowocześniony serwis jest bardziej przejrzysty i czytelny dla Internautów. Zastosowano w nim zasadę 3 kliknięć, aby korzystający ze strony mieli szybki i łatwy dostęp do wszystkich zakładek. Dodatkowo panorama 360˚ w wagonach gastronomicznych i sypialnych pozwoli na wirtualne zwiedzanie wagonów.
Zarząd Spółki deklaruje, iż bez względu na końcowy wynik procesu prywatyzacji, obrana strategia rozwoju będzie w tym roku kontynuowana. - Liczyliśmy się z możliwością odstąpienia przez MSP od negocjacji w sprawie nabycia pakietu akcji WARS S.A. Wielokrotnie zdarzało się, że Ministerstwo Skarbu Państwa wstrzymywało swoje działania po czym ponownie zapraszało do negocjacji dlatego jesteśmy przekonani, iż niedługo znajdzie się podmiot, który w ramach procesu prywatyzacji nabędzie oferowane akcje. - przekonuje Krzysztof Supa, Prezes Zarządu WARS S.A.
Kierunek zmian w Spółce został wyznaczony po wnikliwej analizie poziomu satysfakcji Klientów. Przeprowadzone w 2009 roku przez GfK Polonia badanie ujawniło preferencje kulinarne oraz oczekiwania podróżnych względem jakości obsługi. Bardzo dobrze została przyjęta Piada. Ten włoski placek, od czasu jego wprowadzenia do oferty, cieszy się rosnącym zainteresowaniem konsumentów, stając się wizytówką WARS. Potwierdzają to jego wysokie wyniki sprzedażowe.
Autor: (źródło: WARS S.A., 07.01.2010)