baner
baner
baner
Instytut Elektrotechniki

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PLK w debacie o KDP

Prezes Zbigniew Szafrański i wiceprezes Marek Pawlik z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. uczestniczyli 30 sierpnia br. w debacie publicznej dotyczącej przyszłości Kolei Dużych Prędkości w Polsce.

Pierwsza część debaty przedstawiła światowe trendy w kolejach dużych prędkości oraz koleje dużych prędkości w Hiszpanii i japoński system Shinkansen. Omówione zostały zagadnienia finansowania projektów KDP.

Temat KDP w Polsce – jak to zrobić? Był przedmiotem otwartej debaty w której uczestniczyli m.in. Janusz Piechociński, członek sejmowej komisji infrastruktury, Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury, Marek Pawlik, wiceprezes zarządu PLK.

- Koleje Dużych Prędkości są dominującym trendem na świecie. W Polsce mają szansę być istotnym uzupełnieniem istniejącej sieci kolejowej. Przygotowanie najważniejszych linii do 160 km/h i sieć autostrad za dziesięć lat nie będzie już satysfakcjonujące. – mówił Marek Pawlik. W przedstawionej prezentacji podkreślił m.in., że istotnym elementem KDP muszą być multimodalne węzły kolejowe, zapewniające dogodny dojazd z najbliższych miejscowości.

Prezes Zbigniew Szafrański zwrócił uwagę m.in. na zagadnienie kosztów, w tym kosztów bezpieczeństwa, które będą, gdy KDP, (na świecie już przewiozły 18 miliardów pasażerów), w Polsce nie powstaną. Istotną sprawą wg prezesa PLK jest również przepustowość linii, na których często zbyt optymistycznie przewiduje się kursowanie pociągów aglomeracyjnych i szybkich, a funkcjonalna kolej powinna mieć wydzielone linie dla ruchu pasażerskiego.

Debata, prowadzona przez Jacka Żakowskiego, odbyła się 30 sierpnia 2011 r. w Business Centre Club w Warszawie. Uczestniczyli w niej przedstawiciele branży kolejowej, ekonomii i finansów, politycy, samorządowcy i media. Organizatorem debaty był SIRTS, a partnerami PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i PKP Intercity.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 31.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.