baner
baner
baner
OTTIMA plus sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

PLK w rozkładzie 2014/2015 bez marży z zysku

Zgodnie z ubiegłorocznymi zapowiedziami PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. utrzymują zerową marżę zysku przy naliczaniu opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej 2014/2015. – Pozwoli to przewoźnikom kolejowym obniżyć koszty i da impuls do rozwoju ruchu pasażerskiego i towarowego – podkreśla Andrzej Pawłowski, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. eksploatacji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W przestawionym Urzędowi Transportu Kolejowego w połowie marca projekcie cennika stawek dostępu do infrastruktury kolejowej na rozkład jazdy pociągów 2014/2015 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. średnia stawka sieciowa jest niższa o 0,11 % wobec cennika obowiązującego w rozkładzie jazdy 2013/14. Zarządca infrastruktury utrzymał również zerową marżę przy naliczaniu opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej. Oznacza to, że uruchamianie pociągów na liniach kolejowych zarządzanych przez PLK w przyszłym roku nie będzie kosztowało przewoźników więcej niż w roku bieżącym.

– Nowy cennik dostępu do infrastruktury kolejowej to potwierdzenie ubiegłorocznej, przełomowej dla branży kolejowej, deklaracji PLK, o utrzymaniu średniej stawki sieciowej na stałym poziomie. Liczymy na to, że konsekwentna realizacja naszych założeń pozytywnie wpłynie na rozwój przewoźników, ich kondycję finansową oraz konkurencyjność całej branży kolejowej – mówi Andrzej Pawłowski, wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Cennik na rozkład jazdy pociągów 2014/2015 powstał przy uwzględnieniu tych samych założeń i regulacji, jak w roku ubiegłym. Nie zmieniły się zasady kategoryzacji linii oraz przedziały mas brutto pociągów. Jedną z najważniejszych zmian w nowym cenniku, która dotyczy przede wszystkim przewoźników towarowych, jest obniżenie o jedną piątą opłaty za przydzielanie tras poza rocznym rozkładem jazdy.

Nowy cennik umożliwi zarządcy infrastruktury realizację postawionych przed nim zadań, wśród których jest sprawne zarządzanie infrastrukturą kolejową, utrzymanie jej we właściwym stanie oraz pozwoli na stabilne wparcie programu modernizacji linii kolejowych.

Projekt nowych stawek oraz zasady kalkulacji stawek jednostkowych opłaty podstawowej i opłat dodatkowych za korzystanie z infrastruktury kolejowej zarządzanej przez Polskie Linie Kolejowe S.A., obowiązujących od 14 grudnia 2014 r. dostępne są na stronie internetowej spółki.

Autor: PKP PLK

Tagi: pkp plk

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.