Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na modernizację linii kolejowej Warszawa Zachodnia – Skierniewice złożyło konsorcjum - PKP Energetyka i Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury.
Prace wycenione zostały przez firmy na 870 mln zł netto (1,06 mld zł brutto). Jest to następny już przetarg, w którym startujące firmy proponują znacznie niższą cenę, niż ta, którą proponuje zleceniodawca. PKP Polskie Linie Kolejowe chciały na ten cel wydać łącznie aż 1,24 mld zł netto.
Konsorcja tworzone przez dwie giełdowe spółki złożyły wyceny wyższe niż PKP Energetyka i PNI. Były to Trakcja Polska i Polimex-Mostostal. Przegrały więc w jednym z największych na kolei przetargów.
Koperty w innym dużym przetargu otwarto kilkanaście dni temu. Chodzi o budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Działdowie znajdującego się na trasie Warszawa – Gdynia. W tym przypadku najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum na czele z Trakcją Polską. Prace mają się ruszyć wiosną 2010 r. Zleceniobiorca za ich wykonanie zażyczył sobie 780,7 mln zł netto (952,5 mln zł brutto).
Autor: (źródło: Tomasz Furman, PARKIET, 21.12.2009)