baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pociągi już jadą przez most na Popradzie

- Ten dzień jest dobrym dla kolei, ale też ważnym dla gospodarki polskiej i słowackiej -powiedział minister infrastruktury Cezary Grabarczyk na otwarciu mostu.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 15 stycznia 2011 r. dokonały uroczystego otwarcia mostu na rzece Poprad, na linii kolejowej Tarnów – Leluchów, pomiędzy Nowym Sączem Biegonicami a Starym Sączem.

W uroczystym otwarciu obiektu uczestniczył minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, posłowie, senatorowie, władze państwowe i samorządowe, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zbigniew Szafrański.

W ciągu pół roku udało się zaprojektować i odbudować most na Popradzie. Ten dzień jest dobrym dla kolei, ale też ważnym dla gospodarki polskiej i słowackiej, bo odtworzyliśmy połączenie z naszym południowym sąsiadem. Ta linia ma jeszcze większe znaczenie, bo to droga na Bałkany" - powiedział Cezary Grabarczyk.

Minister podziękował wszystkim, którzy przyczynili się do szybkiej odbudowy kolejowej przeprawy.

Most został odbudowany po zniszczeniach, jakim uległ wskutek powodzi w dniach 4-5 czerwca 2010 r. Dzięki odbudowie mostu kolejowego, zostanie przywrócony ruch pociągów w Dolinę Popradu, do Krynicy i na Słowację, co ucieszy mieszkańców, lokalne władze, a także kolejarzy, którzy będą mogli wrócić do pracy na Sądecczyznę”  – powiedział Włodzimierz Żmuda, Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie.

Działanie żywiołu spowodowało zmianę nurtu rzeki Poprad, podmycie lewego brzegu oraz filarów mostu.

W konsekwencji nastąpiło wywrócenie filarów, zerwanie, przemieszczenie i opadnięcie przęseł obiektu, uszkodzenie toru na odcinku 230 m przed mostem, który został przemieszczony, zdeformowany i częściowo odrzucony poza nasyp kolejowy oraz uszkodzenie sieci trakcyjnej na długości mostu i przyległych odcinkach.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły natychmiastowe działania mające na celu odbudowę mostu i przywrócenie ruchu pociągów, poprzez rozpoczęcie procedury wyboru Wykonawcy robót oraz pozyskanie środków na realizację przedsięwzięcia.

27 lipca  2010 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie zawarły umowę z firmą INTOP Tarnobrzeg Sp z o.o. na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pod nazwą : „Przywrócenie do stanu pierwotnego zniszczonej części mostu kolejowego na rzece Poprad, na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów, na szlaku Nowy Sącz Biegonice – Stary Sącz”.

Zakres robót obejmował odbudowę mostu, podtorza i nawierzchni kolejowej na obiekcie i na dojazdach, budowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, telekomunikacji i sieci trakcyjnej, a także  regulację koryta rzeki i umocnienie brzegów na długości 150 m poniżej mostu i 500 m powyżej mostu.

Wartość robót wyniosła 13.155.540,37 PLN netto, w tym środki budżetowe : 12.000.000,00 PLN.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 16.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.