baner
baner
baner
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Zarząd Krajowy

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pociągi pojadą na Okęcie przed Euro 2012

Konieczność wprowadzenia zmian w projekcie budowy linii kolejowej prowadzącej do warszawskiego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina zmusiła Wykonawcę do przesunięcia terminu jej oddania na koniec kwietnia.

Harmonogram złożony w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przez Wykonawcę robót budowlanych na łącznicy do lotniska zakłada, że zasadnicze prace zostaną zakończone na przełomie lutego i marca 2012 roku. Do końca listopada powstanie układ torowy. Trwają także prace wykończeniowe na samej stacji. Wiadomo już, że nabierze ona błękitno-srebrnego kolorytu złamanego czerwienią detali.

- Mimo iż budowlańcy nie schodzą jeszcze z placu budowy, już rozpoczęły się cząstkowe procedury odbiorcze. Ostateczny termin uzyskania pozwoleń na użytkowanie obiektu został wyznaczony na koniec kwietnia 2012 roku. Procedury odbiorcze obejmą włączenie nowej linii kolejowej do istniejącej linii łączącej Warszawę z Radomiem. – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Podczas realizacji inwestycji zarówno Wykonawca robót jak i inwestor natrafili na liczne, niezależne od nich przeszkody, które wymusiły przesunięcie terminu oddania jej do użytku. Największe opóźnienie spowodowało oddanie dokumentacji przez Projektanta, które nastąpiło dwa lata po czasie.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. naliczyły spółce Sudop Praha ponad 30 mln zł kary za tę zwłokę.

Wystąpiły także utrudnienia związane z trudnymi warunkami prowadzonych prac. – Podczas budowy natrafiliśmy na nieprzewidziane trudności, które sprawiły, że musieliśmy zweryfikować termin zakończenia inwestycji. Były to między innymi: pozostałości fortu Zbarż oraz zaolejone grunty, które trzeba było usunąć. – podkreślił Maciej Dutkiewicz.

Zakończenie inwestycji współfinansowanej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, której wartość przekracza 300 mln zł, ma umożliwić połączenie centrum Warszawy z lotniskiem komunikacją kolejową. Stosunkowo niedługi odcinek będzie miał ogromne znaczenie nie tylko dla kibiców przybywających do miasta w czasie EURO2012, ale również dla wielu jego mieszkańców oraz podróżnych mieszkających na stałe w innych miastach a udających się w dalszą podróż z Okęcia. Skorzystają również warszawiacy – dzięki tej inwestycji podróże po mieście będą szybsze i łatwiejsze.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 29.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.