baner
baner
baner
ELMARK Automatyka Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pociągiem do stadionu PGE Arena Gdańsk!

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zgodnie z planem zakończyły budowę nowego przystanku osobowego Gdańsk Stadion Expo wraz z modernizacją 3,5 kilometrowego odcinka linii kolejowej, z centrum Gdańska do Letnicy.

W ramach projektu pn.: „Budowa nowego peronu przy torze nr 500 linii kolejowej nr 249”, powstał peron jednokrawędziowy, o długości 215 metrów, szerokości od 6,3 do 4,5 metra i wysokości 76 cm. Wyposażony jest w oświetlenie, monitoring, system nagłaśniający i powiadamiania podróżnych. Projekt został zrealizowany przez Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe „RAJBUD” Sp. z o.o. z Tczewa za kwotę nieco ponad 2 mln zł.

Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla „Rewitalizacji i modernizacji połączenia kolejowego do stadionu Arena w Gdańsku” obejmowało kompleksową wymianę 3,5 km nawierzchni kolejowej na odcinku z Gdańska do Letnicy, wymianę rozjazdu, wbudowanie nowego przejścia rozjazdowego pomiędzy liniami nr 227 i 249 wraz z jego elektryfikacją ,przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa, zabudowę rogatek z dwoma napędami elektrycznymi oraz przebudowę sieci trakcyjnej. Tory zmodernizowała firma TOR-KAR-SSON za kwotę ponad 6 mln zł.

Pierwsze składy z kibicami pojechały przed i po meczu Lechii z Legią Warszawa. Podróż na stadion okazała się sukcesem, trwała zaledwie 6 minut. Kibice pojechali trzema zespołami trakcyjnymi, które mieszczą około 1,5 tys. pasażerów. Taką liczbę pasażerów i w tak krótkim czasie przewieźć można tylko koleją.

Realizacja tego projektu umożliwiła dojazd koleją od stacji Gdańsk Główny na stadion piłkarski i do obiektów Międzynarodowych Targów Gdańskich. Inwestycja pozwoliła na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich (zawieszonego od 2005 r.) i uzyskania prędkości rozkładowej 80 km/h oraz umożliwienia wykorzystania toru linii kolejowej 227 do jazd pociągów pasażerskich. Usprawniło to połączenie pomiędzy centrum miasta, a dzielnicą Gdańsk Nowy Port, a po zakończeniu Euro 2012, pozwoli na wykorzystanie linii kolejowej nr 249 w obsłudze stadionu i terenów wokół niego.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 04.05.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.