baner
baner
baner
ATC s.c. W.I.D. Kaczmarek

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Podpisanie umowy na dostawę 35 pociągów dla metra

1 lutego w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy, w obecności Pani Prezydent m. st. Warszawy Hanny Gronkiewicz – Waltz, Wiceprezydenta Pana Andrzeja Jakubiaka Przewodniczącego Rady Nadzorczej Spółki Metro Warszawskie oraz Wiceprezydenta Pana Jacka Wojciechowicza, odbyło się uroczyste podpisanie umowy na dostawę 35 pojazdów sześciowagonowych metra, pomiędzy Metrem Warszawskim a konsorcjum firm Siemens i Newag. Umowę ze strony Metra Warszawskiego Sp. z o.o. podpisali Członek Zarządu Pani Dorota Popińska oraz Członek Zarządu Pan Grzegorz Ledzion. Ze strony Siemens AG: Hans-Jörg Grundmann, Prezes Branży Mobilit Siemens AG, Peter Baudrexl, Prezes Zarządu Siemens Sp. z o.o. oraz Zbigniew Konieczek Prezes Zarządu Newag SA.

1 maja 2010 r. został ogłoszony przetarg nieograniczony na dostawę 35 pojazdów sześciowagonowych metra.

W trakcie przygotowań do ogłoszenia przetargu Metro Warszawskie Sp. z o.o. dokonało przeglądu światowych rozwiązań technologicznych w zakresie pojazdów metra, odbyło serię spotkań z czołowymi producentami taboru, współorganizowało seminarium „Jaki tabor dla metra warszawskiego?”. Skorzystano również z usług firm doradczych i poddano analizie przetargi na tabor za ostatnie 5 lat.

W wyniku tych analiz została przygotowana specyfikacja techniczna i dokumentacja przetargu.

W postępowaniu wzięło udział trzech oferentów. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm:

  • Siemens Sp z o.o. Lider Konsorcjum, ul. Żupnicza, 11 03-821 Warszawa;
  • Siemens Aktiengesellschaft Osterreich Członek Konsorcjum Siemensstraße 92, A-1210 Wiedeń;
  • Newag SA Członek Konsorcjum ul. Wyspiańskiego 3, 33-300 Nowy Sącz

Cena zaproponowana przez Konsorcjum wyniosła 1.069.594.093,01 zł (netto).

Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty były:

  • cena (50%),
  • zużycie energii elektrycznej (20%),
  • system utrzymania pojazdu (20%),
  • ekologia (8%),
  • wydłużenie gwarancji na pojazd powyżej 30 miesięcy (2%).

W dniu 25 stycznia 2010 roku Metro Warszawskie otrzymało wyniki kontroli uprzedniej przeprowadzonej przez Urząd Zamówień Publicznych. W przeprowadzonym przez Metro Warszawskie przetargu nie wykryto żadnego błędu. 

Pierwsza dostawa wagonów przewidziana jest w IV kwartale 2012 r., a ostatnia dostawa w IV kwartale 2013.

Składy będą mogły poruszać się zarówno po pierwszej, jak i drugiej linii metra.

Przetarg finansowany jest ze środków Metra Warszawskiego, uzyskanych dzięki wieloletniej umowie wykonawczej z m.st. Warszawa, o świadczeniu usług przewozowych środkami komunikacji zbiorowej – pociągami metra w latach 2009-2027.

Metro Warszawskie wspólnie z miastem stołecznym Warszawa, stara się o dofinansowanie zakupu ze środków Unii Europejskiej w części dotyczącej składów przeznaczonych do obsługi II linii metra.



Autor: (źródło: Metro Warszawskie, 01.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.