8 lipca 2010 r., w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie, podpisane zostały dwie umowy, dotyczące projektu pod nazwą: „Modernizacja linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim na odcinku Kraków Bonarka – Kraków Swoszowice”. tj.:
Umowę o dofinansowanie podpisali - w imieniu Zarządu Województwa Małopolskiego: Marek Nawara - Marszałek Województwa Małopolskiego i Marek Sowa - Członek Zarządu Województwa Małopolskiego zaś w imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A: Włodzimierz Żmuda – Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. w Krakowie i Piotr Jendrzejczyk – Zastępca Dyrektora Oddziału.
Dofinansowanie projektu zostało przyznane w ramach Osi Priorytetowej 4. Infrastruktura dla rozwoju gospodarczego Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, działania 4.2. „Zwiększenie roli transportu zbiorowego w obsłudze regionu, Schematu C: Regionalna sieć kolejowa”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość projektu wyniosła 28 802 853,12 PLN a wysokość dotacji - 19 946 861,60 PLN stanowiąca 85% kosztów kwalifikowanych.
Umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych podpisali - w imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A: Włodzimierz Żmuda – Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji i Piotr Jendrzejczyk - Zastępca Dyrektora Oddziału, w imieniu wykonawcy - Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. Warszawa: Lucjan Cieplik – Dyrektor, Marek Witkiewicz – Zastępca Dyrektora.
Celem projektu jest poprawa i usprawnienie systemu transportu publicznego na obszarze województwa małopolskiego, przyczyniającego się do zwiększenia atrakcyjności gospodarczej regionu i systemu kolejowych, przewozów pasażerskich.
Zakłada on niezbędne przywrócenie parametrów techniczno-eksploatacyjnych dla usprawnienia funkcjonowania linii nr 94 na odcinku od km 3.128 do 7.092.
Zakres prac obejmuje modernizację infrastruktury kolejowej na w/w odcinku, tj.: torów, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, systemów blokad liniowych na przyległych szlakach oraz urządzeń zabezpieczania ruchu na przejazdach kolejowych.
Termin realizacji projektu: 01.10.2008 – 31.03.2011.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 14.07.2010)