15 listopada 2010 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na kompleksowe przeprowadzenie działań informacyjnych i promujących w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice - Kraków”.
Działania informacyjne i promujące tj. artykuły w prasie, współpraca z mediami, konferencje prasowe, materiały na stronie internetowej, foldery, ulotki i plakaty, telewizyjne i radiowe spoty informacyjne powinny być skierowane do: ogółu społeczeństwa, partnerów społecznych i gospodarczych, mediów regionalnych i ogólnopolskich, administracji rządowej i samorządowej oraz organizacji pozarządowych.
Działania informacyjne i promujące maja na celu:
Wartość umowy wynosi 606 462,00 PLN (brutto), a wykonawcą prac będzie konsorcjum firm:
Termin wykonania przedmiotu umowy – 30 września 2014 r., od dnia jej podpisania.
Przedmiot zamówienia obejmuje linię kolejową E 30 na odcinku Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy (tj. linie kolejowe nr 134 - 6,9 do km i nr 133 - 51,4 km) oraz w zakresie robot sygnalizacyjnych: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków”.
Odcinek Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy zlokalizowany jest na południu Polski w woj. śląskim I małopolskim. Łączna długość odcinka linii od stacji Zabrze do stacji Kraków (Podłęże) wynosi 144 km, natomiast długość odcinka Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa – Kraków Główny Towarowy wynosi 58,2 km.
Analizowana linia kolejowa stanowi część III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, który biegnie z Drezna przez Wrocław – Katowice – Kraków – Medykę – Lwów – Kijów do Moskwy. Linia E 30 jest uznawana za linię o priorytetowym znaczeniu, a istotnym czynnikiem lokalizacyjnym jest fakt łączenia przez linię stolic regionów, a więc znaczących aglomeracji miejskich: Katowic wraz z aglomeracją górnośląską i Krakowa.
Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych.
Projekt "Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków" znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko pod pozycją 7.1-11.1.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 17.11.2010)