baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wdrażania i Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego „POSTEOR” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Podróż Radom - Warszawa krótsza o godzinę

Podróż z Warszawy do Radomia ma się skrócić o godzinę. Na przełomie 2014 i 2015 roku PKP Polskie Linie Kolejowe planują skończyć modernizację trasy.

Efekty inwestycji:

  • ruch pociągów na około 89% długości trasy ma odbywać się prędkością 160km/h
  • budowa drugiego toru na odcinku Warka – Radom (obecnie istnieje tylko jeden). Zapewni to możliwość wprowadzenia lepszego rozkładu jazdy (większa częstotliwość pociągów, większa przepustowość)
  • skrócenie czasu przejazdu między Radomiem a Warszawą o około 60 minut 


17 października Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. umowę na dofinansowanie prac przygotowawczych dla modernizacji linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie - Radom. 
Wartość całkowita projektu to 30 759 467,31 zł, a wartość dofinansowania projektu z UE (Fundusz Spójności) wynosi 25 007 697 zł.

Linia nr 8 między Warszawą a Radomiem jest podzielona na dwa odcinki inwestycyjne: w obrębie Lokalnego Centrum Sterowania(LCS) – Warszawa Okęcie i LCS Radom. Obecnie w ramach prac przygotowawczych realizowane są umowy na opracowanie dokumentacji projektowych i materiałów przetargowych potrzebnych do wyboru wykonawców robót dla LCS Warszawa Okęcie i LCS Radom. Wykonawcy zgodnie z harmonogramem opracowali koncepcje programowo – przestrzenne, które zaakceptowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Odebrano również opracowania dokumentacji geotechnicznej i geologiczno – inżynierskiej dla LCS Warszawa Okęcie i LCS Radom. W trakcie opracowania są dokumenty niezbędne do uzyskania decyzji lokalizacyjnych dla terenów poza obszarem kolejowym przewidzianym dla inwestycji.

Prace przygotowawcze obejmują opracowanie: koncepcji programowo-przestrzennej; dokumentacji geotechnicznej i geologiczno-inżynierskiej, dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, projektów budowlanych wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych pozwoleń, raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz przygotowanie materiałów przetargowych i załączników do wniosku o dofinansowanie.

Gdy prace przygotowawcze dobiegną końca, powstaną dokumenty potrzebne do wyboru wykonawców i rozpoczęcia robót modernizacyjnych na trasie z Warszawy do Radomia.

Realizacja prac budowlanych, według planu opracowanego przez biuro projektów powinna zakończyć się na przełomie 2014 i 2015 roku. Zakładamy, że w obecnej perspektywie finansowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zostanie zrealizowany cały zakres rzeczowy projektu.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 28.10.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.