baner
baner
baner
AKSON MEDIA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Podróżni oceniają Wars

Procesu restrukturyzacji Spółki Wars rozpoczął się 18 miesięcy temu. Wg tzw. Nowej Linii Obsługi zmieniono m. in.: logo, wystrój wagonów, stroje pracowników, oraz menu.

GfK Polonia prowadząca badania stwierdziła, że88% podróżnych zauważyło pozytywne zmiany, jakie zaszły w ciągu ostatniego roku w wagonach gastronomicznych Wars. odmienione wnętrze wagonów gastronomicznych pozytywnie ocenia 64% badanych, a 58% uważa, iż nowe menu Wars jest „lepsze” bądź „zdecydowanie lepsze”. 57% zwróciło uwagę na poprawę jakości obsługi – respondenci podkreślali przede wszystkim „uprzejmość obsługi”. 84% podróżnych regularnie korzystających z usług Warsu, poleciłoby go swoim znajomym, co świadczy o wysokim poziomie zadowolenia Klientów z oferty Spółki. Zestawienie najsłabiej przedstawia politykę cenową Warsu. Tylko 23% oceniło zmiany w tym zakresie jako „lepsze” bądź „zdecydowanie lepsze”, jednak jedynie 10% ocenia je negatywnie. Oznacza to, iż pozostali respondenci nie zauważyli znaczącej różnicy. Zbyt wysokie ceny oraz obawa przed zostawieniem bagażu w przedziale to największe bariery, zdaniem respondentów, przed skorzystaniem z usług Spółki.

Badani stwierdzili, że najbardziej popularnymi posiłkami w Wars są śniadania, a najczęściej spożywanymi potrawami w menu - dania główne. Najchętniej na obiad wybiera się kotlet schabowy, włoską piadę, czy indyka marynowanego w ziołach.

Hitem śniadaniowym nadal jest jajecznica. Oczekiwania klientów dotyczą przede wszystkim poszerzenia oferty przekąsek i przystawek. Wśród propozycji najczęściej pojawiają się m.in.: sałatki, warzywa, owoce, czy dania rybne. W kwestii napojów klienci najchętniej wzbogaciliby menu o alkohol oraz różnego rodzaju kawy, w tym kawę z ekspresu. Niestety, wprowadzenie tych pozycji do menu jest obecnie utrudnione - alkoholu ze względu na obowiązujące przepisy prawne, natomiast kawy, z powodu braku wystarczającego zasilania elektrycznego w starszych wagonach, które zapewniłoby odpowiedni poziom dostaw energii. Ekspresy do kawy spółka planuje zainstalować w nowszych i zmodernizowanych wagonach.

Wśród badanych 51% korzysta z usług Wars regularnie, czyli w trakcie każdej lub prawie każdej podróży pociągiem. Najczęściej są to osoby podróżujące pierwszą klasą oraz podróżujące służbowo, głównie mężczyźni, osoby powyżej 36 roku życia, pracownicy umysłowi.

Badanie miało miejsce w kwietniu 2009 r. Przeprowadzono je na wybranych trasach, w pociągach z wdrożoną Nową Linią Obsługi, na próbie losowo - kwotowej N:1087. Celem badania była ocena usług oferowanych przez Wars, określenie poziomu zadowolenia Klientów z oferty Spółki oraz poznanie potrzeb i oczekiwań konsumentów, w kontekście dalszego jej rozwoju.

WARS S.A. to firma usługowa z kilkudziesięcioletnią tradycją na rynku usług świadczonych podróżnym w pociągach pasażerskich. Powstała 1 kwietnia 1948 roku w strukturze Państwowego Biura Podróży „ORBIS” jako Oddział Eksploatacji Wagonów Sypialnych i Restauracyjnych. Podział przedsiębiorstwa na Przedsiębiorstwo Wagonów Sypialnych i Restauracyjnych „WARS” oraz Warszawskie Restauracje Dworcowe „WARS” nastąpił w  roku 1991. W 1999 nastąpiło przekształcenie przedsiębiorstwa w spółkę akcyjną ze 100% udziałem Skarbu Państwa. Ostatnie poważne zmiany zaszły 28 kwietnia 2005 r., kiedy to  PKP Intercity spółka z o.o. objęła większościowy pakiet akcji spółki WARS SA.

Spółka zapewnia przygotowanie wagonów, obsługę podróżnych w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia, a także usługi gastronomiczne w wagonach restauracyjnych i barowych oraz catering w wagonach pasażerskich. Aktualnie operuje w 97 wagonach.

Odświeżenie wizerunku rozpoczęło się 15 stycznia 2008 roku. Z podziałem na etapy trwało będzie do 2010 roku. Proces poprzedzono badaniami rozpoznawalności marki i satysfakcji klientów. Spółka w 2008 r. tylko na lifting wagonów przeznaczyła ponad 3 mln zł. WARS S.A. program inwestycyjny realizuje własnymi siłami. Zysk spółki w 2007 roku wyniósł ponad 3 mln złotych.

Pełen wykaz pociągów objętych od 14 grudnia 2008 roku programem Nowej Linii Obsługi:

IC FREDRO, IC CHROBRY, IC LECH, IC KRAKUS, IC GÓRNIK, IC ODRA/IC PANORAMA, IC ONDRASZEK, IC PILSKO, IC ŚLĘŻA, IC KOŚCIUSZKO, IC KASZUB, IC WYSPIAŃSKI, EC POLONIA, EC SOBIESKI, EC BWE, IC MICKIEWICZ, IC PILSKO, IC KORFANTY, IC E.MALINOWSKI, EX BESKIDY, EX TATRY, TLK KUJAWY, EX MATEJKO, EX WITKACY, EX SŁOWACKI, EX LUBUSZANIN, EX SŁUPIA, EX ARTUS, EX GOPLANA, EX KILIŃSKI, EX REJTAN, EX POGÓRZE, EX PIENINY, EX PRZEMYSŁAW, TLK POZNANIAK, IC WARTA, EX STANISŁAW WYSOCKI, EX WISŁA, TLK ZIELONOGÓRZANIN. 


Autor: (źródło: Kamila Liszczyna, CORE PR, 05.08.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.