baner
baner
baner
TAMTRON S.A.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pogorszony wynik PKP Intercity za rok 2008

Pomimo wzrostu przychodów o około 200 mln zł, spółka PKP InterCity miała w 2008 r. ponad 6,5 mln zł straty.

O prawie 20 mln zł spadł wynik na sprzedaży i wyniósł 16,38 mln zł. Jak tłumaczy zarząd, ubiegłoroczna strata to efekt konieczności utworzenia rezerw na nagrody jubileuszowe dla około 6 tys. przyjętych w grudniu 2008 r. pracowników.

– To strata papierowa – w grudniu, po przejęciu części pracowników ze spółki PKP Przewozy Regionalne i PKP Cargo, zatrudnienie u nas wzrosło z 2 tys. osób do około 8 tys. osób. Musieliśmy utworzyć rezerwy na nagrody jubileuszowe dla nich – powiedział Krzysztof Celiński, prezes PKP InterCity.

– Na koniec listopada 2008 r. spółka miała 45 mln zł zysku netto – mówi Czesław Warsewicz. Do listopada był on prezesem przewoźnika, i jak szacuje, rezerwy z tytułu przyjęcia pracowników obciążyły wynik spółki kwotą około 40 mln zł. Spółka PKP InterCity, która zmierza na warszawską giełdę zanotowała stratę po raz pierwszy od 2004 roku. W 2005 r. zysk wyniósł 3,1 mln zł, rok później już 30 mln zł, w 2007 – 50 mln zł.

Liczba obsłużonych w 2008 r. przez InterCity pasażerów wzrosła o około 3 mln osób, do 14,7 mln. Wzrost odnotowano w grudniu 2008 r.. Wtedy to spółka zaczęła obsługiwać 380 pociągów pospiesznych. Do listopada liczba klientów była zbliżona do tej z 2007 r. Możliwe, że dla przewoźnika ten rok także zakończy się stratą.

– Dużo może zależeć od tego, jak do końca roku będzie wyglądało zainteresowanie przewozami międzynarodowymi i pociągami pospiesznymi – twierdzi Celiński. Dodaje, iż spółka ma umowy z państwem na dofinansowanie tych przewozów. Na niektórych trasach międzynarodowych spadek wyniósł ponad 30 proc. Przyznana na ten rok przez rząd dotacja na ich dofinansowanie już została w całości wykorzystana. Kolejowa spółka ma wejść na GPW w 2010 r., być może w I kwartale. Wartość oferty szacowana jest na około 500 mln zł.


Autor: (źródło: Agnieszka Stefańska, PARKIET, 09.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.