baner
baner
baner
Stadler Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Półmetek modernizacji trzech kolejowych mostów na trasie Wrocław – Wałbrzych

Prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawiają stan infrastruktury i warunki podróży. Modernizacja przepraw w dolinie Bystrzycy, na szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie minęła półmetek. W styczniu zakończyły się prace na jednym z dwóch torów nad rzekami Młynówką, Bystrzycą i Suchodołem. Pociągi jadą już nowym torem po nowych konstrukcjach. 

Roboty są kontynuowane na sąsiednim obiekcie. Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stale monitorują inwestycje. Wykonawca zdemontował już drugi tor. Przy pomocy specjalistycznego sprzętu wycinana jest stara stalowa konstrukcja mostu. W tym miejscu zostaną wbudowane żelbetowe przęsła, podobne do zamontowanych w pierwszym torze. W końcowym etapie prac konstrukcje mostowe obu torów zostaną połączone. 

Wykonany będzie tor bezstykowy zapewniający płynny przejazd pociągów.Inwestycja realizowana jest na terenie krajobrazowego parku Dolina Bystrzycy, dlatego stosowane są podwyższone rygory ochrony środowiska; m.in. ograniczona możliwość wycinki drzew, oraz budowy dojazdów przez tereny bagienne. Końcowym efektem prac będzie likwidacja ograniczeń technicznych i szybsza jazda pociągów z prędkością do 120 km/godz. 

Obecnie ruch po nowym torze nr 1 odbywa się z ograniczeniem prędkości do 50 km/godz., ze względu na prace wykonywane na sąsiednim torze.Inwestycja mostowa w dolinie Bystrzycy to kolejne prace na linii kolejowej nr 274, których głównym celem, obok poprawy bezpieczeństwa ruchu, jest skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Zakończenie prac planowane jest w lipcu br. Koszt przedsięwzięcia to ponad 9,6 mln. zł.

Efektem już wykonanych prac na linii Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra (nr 274) m.in. wymiany torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, remontu przejazdów, jest skrócenie czas przejazdu z Wrocławia do Wałbrzycha i do Jeleniej Góry wznowienie połączenia do Świdnicy oraz poprawa bezpieczeństwa w ruchu kolejowego. Poprawił się też standard obsługi podróżnych. 

PLK przebudowała perony na stacjach Boguszów Gorce i Boguszów Gorce Zachód. Są wyższe, mają nową nawierzchnię z wyznaczeniem pasa bezpieczeństwa oraz dojściami wyposażonymi w pochylnie. Koszt prac prowadzonych na tej linii w ostatnich latach wyniósł przeszło 400 mln zł i planowane są kolejne prace.

Autor: PKP PLK

Tagi: pkp plk

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.