baner
baner
baner
CARGOTOR Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Polska kolej daje się podróżnym we znaki

Siedem i pół godziny, czyli trzy razy więcej niż normalnie, trwała podróż pociągiem z Warszawy do Poznania. Najpierw doszło do awarii i skład stanął w szczerym polu. Później pasażerowie musieli czekać kilka godzin na kolejny pociąg. - Jak zawsze w takich sytuacjach pasażerowie mogą żądać zwrotu pieniędzy za bilety - oświadczył rzecznik grupy PKP Łukasz Kurpiewski.

Kurpiewski powiedział zdecydowanie, że nie zamierza bronić tej sytuacji. - Zepsuł się pociąg, to się czasem zdarza. Jednak pomoc tym podróżnym zaoferowano stanowczo za późno - powiedział rzecznik. Dodał, że ubolewa nad tym, że przez dwie godziny poróżni siedzieli w ciemnościach i nieogrzewanych przedziałach. Poinformował, że ta kwestia jest już badana.

Łukasz Kurpiewski poinformował też, że poszkodowani mogą żądać zwrotu pieniędzy za bilet. - Tak jest zawsze w tego typu sytuacji - podkreślił rzecznik.

Pociąg TLK wyjechał z Warszawy wyjechał o 19:05 z Warszawy. Nie zajechał jednak daleko, bo przed 20. zepsuł się. - Pociąg stanął około ósmej w szczerym polu. Nie było wiadomo, jak daleko jesteśmy od danej stacji. Przemiły pan konduktor, który łudził nas bardzo dziwnymi informacjami, że zaraz przyjedzie pociąg, że będą dodatkowe wagony, że może będzie darmowa kawa, herbata, nawet nie chciał nam podstemplować biletów - opowiada pani Anna.

Pasażerowie zmuszeni byli czekać kilka godzin na decyzję, jak dalej będzie wyglądała podróż. - Koszmar. Bardzo, bardzo nieludzkie traktowanie przez kolej pasażerów - dodaje kobieta. - Wrzask dzieci, płacz, no taki mały horror - podsumowuje podróż pan Maciej.

Ostatecznie na stacji w Bednarach pasażerowie przesiedli się pociągu relacji Lublin – Świnoujście. Do Poznania dotarli około godziny 2.30.

Pasażerowie warunkami podróży są zbulwersowani. - Trzy-cztery godziny bez ogrzewania w polu bez światła (...) Wrzask dzieci, płacz, no taki mały horror - mówi pan Maciej. Inny pasażer, Oskar, historię podsumowuje jeszcze ostrzejszymi słowami: - Jak może wyglądać według pani podróż PKP? Bardzo nieprzyjemnie. W takich warunkach wożono zesłańców na Sybir. (...) To są usługi po prostu na poziomie krajów trzeciego świata.

Spowodowane mrozem awarie pociągów to nie jedyne utrudnienia na kolei. Od niedzieli 12 grudnia obowiązuje nowy rozkład jazdy. Zanim wyruszymy w drogę - warto sprawdzić, czy nie zmieniła się godzina odjazdu naszego pociągu.

Pasażerowie narzekają na chaos i brak informacji. - Na rozpisach (jazdy) nie ma żadnej informacji. Nikt nic nie wie - narzekają pasażerowie.

W nowym rozkładzie jazdy pojawiło się wiele nowych połączeń. Na przykład z Katowic do Białegostoku, Przemyśla, Warszawy – wszystkie pociągi na tych trasach odjeżdżają z katowickiego dworca z peronu 5. Problem w tym, że… takiego peronu nie ma. Bo perony w Katowicach są tylko cztery.

PKP Intercity za sytuację przeprasza.

- Rozkład jazdy jest wynikiem pracy wszystkich przewoźników w Polsce, dlatego te prace tak bardzo przedłużyły się w tym roku i rzeczywiście zgadzamy się, ja się też zgadzam z tym, że przedłużyły się o ciut za długo. Ten rok dał nam się tak we znaki, że na pewno w przyszłym roku będzie to wyglądało inaczej. Ja bym chciała też osobiście pasażerów w imieniu firmy przeprosić za wszystkie niedogodności i utrudnienia  z tym związane. Mam nadzieję, że ten tydzień, kiedy ten rozkład jazdy wszedł w życie będzie coraz mniej takich zdarzeń, wypadków - mówi rzeczniczka firmy Magorzata Sitkowska.

Przewoźnicy zapewniają jednak, że obowiązujący już nowy rozkład jazdy ma być wygodniejszy dla pasażerów. Chodzi m.in. o ograniczenie "spiętrzenia pociągów" na trasach, na których konkurują Intercity i Tanie Linie Kolejowe.


Autor: (źródło: nsz//kdj/k, TVN24.pl, 13.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.