baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pomoc publiczna dla PKP Cargo - oświadczenie spółki

Rzecznik Prasowy PKP CARGO S.A., w odpowiedzi na zarzuty Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, dotyczące rzekomego udzielania PKP CARGO zabronionej pomocy publicznej przez rząd RP, w postaci nowego systemu stawek dostępu do infrastruktury kolejowej, informuje, że nowe stawki nie odnoszą się do poszczególnych uczestników rynku przewozów towarowych, a do ciężaru konkretnych składów pociągów, uruchamianych przez tych przewoźników.

Wyłącznie od przewoźnika zależy sposób formowania składu i określenie jego ciężaru. Preferowaną przez prywatnych operatorów formą realizowania usług są najbardziej rentowne składy całopociągowe. Z kolei PKP CARGO, oprócz składów całopociągowych, realizuje również mniej rentowne przewozy rozproszone. Stąd wynika przeciętnie niższy ciężar pociągu PKP CARGO, w porównaniu do innych przewoźników.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby w ślad za nowymi stawkami dostępu do infrastruktury, także prywatni operatorzy zmienili swoje podejście do sposobu formowania składów pociągów.

Nieprawdą jest, że PKP CARGO uniemożliwia prywatnym operatorom realizację przewozów rozproszonych, odcinając ich od koniecznej do tego infrastruktury punktowej, znajdującej się w dyspozycji Spółki. Przewoźnicy prywatni mają możliwość skorzystania z tej infrastruktury według stawek uwzględniających koszty jej utrzymania, które ponosi PKP CARGO, a także przy założeniu, że nie jest ona w danym momencie wykorzystywana do bieżącej działalności firmy. Tego rodzaju opłaty ponosi również PKP CARGO, korzystając z infrastruktury punktowej pozostającej w dyspozycji prywatnych zarządców.

PKP CARGO protestuje przeciwko dyskredytowaniu wizerunku Spółki i podważaniu jej pozycji rynkowej, co godzi w jej dobre imię jako drugiego przewoźnika kolejowego w Unii Europejskiej.


Autor: (źródło: PKP Cargo, 03.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.